Så, nu står det en Akurate DS därhemma istället för min strulande Unidisk
Kör för tillfället en provisorisk lösning med min bärbara som mediaserver, men det funkar och låter bra det med. Dock ska det bli en bättre permanent lösning snart i form av någon linuxserver hade jag tänkt.
Fast det är ett par mysko saker som expertisen här kanske kan reda ut åt mig.
1. När jag kör linnconfig så detekterar den DS-spelaren och visar vad den har för MAC- och IP-adress. Däremot ansluter linnconfig aldrig till DS-en så att jag kan konfigurera något. Markerar jag spelaren så visas hela tiden "disconnected" längst ner i fönstret.
2. LinnGUI verkar fungera, men vissa saker beter sig märkligt. Jag kan lägga upp spellistor och de spelas fint i DSen. Dock så säger DSen under uppspelning att jag spelar låt 1 av 1, även om jag har flera låtar i spellistan (spelar jag fjärde låten av åtta i listan visas också 1/1). Att byta mellan låtar i listan samt starta och stanna uppspeling funkar fint med LinnGUI, men beter sig lite märkligt om jag använder den medföljande linnfjärren. Jag
kan hoppa
framåt till nästa låt med den vanliga fjärren, men inte bakåt. Dessutom, om jag trycker på stoppknappen på linnfjärren så hoppar istället spelaren till nästa låt i listan
Sen har jag en allmän fråga. Jag har tidigare kört TVersity som mediaserver och den verkar också fungera bra ihop med DSen (problemen jag beskrivit ovan dyker upp oavsett om jag använder Twonky (trialversionen) eller TVersity). Min fråga är då, har Twonky några särskilda fördelar gentemot TVersity som gör det värt att betala licensavgiften för denna?