selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat May 03, 2025 01:29

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Akurate DS, tjohoo.
PostPosted: Thu Jul 24, 2008 04:29 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Så, nu står det en Akurate DS därhemma istället för min strulande Unidisk :D

Kör för tillfället en provisorisk lösning med min bärbara som mediaserver, men det funkar och låter bra det med. Dock ska det bli en bättre permanent lösning snart i form av någon linuxserver hade jag tänkt.

Fast det är ett par mysko saker som expertisen här kanske kan reda ut åt mig.

1. När jag kör linnconfig så detekterar den DS-spelaren och visar vad den har för MAC- och IP-adress. Däremot ansluter linnconfig aldrig till DS-en så att jag kan konfigurera något. Markerar jag spelaren så visas hela tiden "disconnected" längst ner i fönstret.

2. LinnGUI verkar fungera, men vissa saker beter sig märkligt. Jag kan lägga upp spellistor och de spelas fint i DSen. Dock så säger DSen under uppspelning att jag spelar låt 1 av 1, även om jag har flera låtar i spellistan (spelar jag fjärde låten av åtta i listan visas också 1/1). Att byta mellan låtar i listan samt starta och stanna uppspeling funkar fint med LinnGUI, men beter sig lite märkligt om jag använder den medföljande linnfjärren. Jag kan hoppa framåt till nästa låt med den vanliga fjärren, men inte bakåt. Dessutom, om jag trycker på stoppknappen på linnfjärren så hoppar istället spelaren till nästa låt i listan

Sen har jag en allmän fråga. Jag har tidigare kört TVersity som mediaserver och den verkar också fungera bra ihop med DSen (problemen jag beskrivit ovan dyker upp oavsett om jag använder Twonky (trialversionen) eller TVersity). Min fråga är då, har Twonky några särskilda fördelar gentemot TVersity som gör det värt att betala licensavgiften för denna?

Post subject:
PostPosted: Thu Jul 24, 2008 08:08 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Grattis till inköpet, kan tyvärr inte hjälpa dig, har ingen ds själv.

Post subject:
PostPosted: Thu Jul 24, 2008 08:11 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

"jag kan hoppa framåt till nästa låt med den vanliga fjärren, men inte bakåt. Dessutom, om jag trycker på stoppknappen på linnfjärren så hoppar istället spelaren till nästa låt i listan"

Detta problem fixas med den senaste versionen av Linn Config och 1.1-0.6 mjukvaran. Ändra språket i datorn till engelska (regional settings) och gör uppdateringen! Det låter dessutom bättre...

Post subject:
PostPosted: Thu Jul 24, 2008 17:48 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Japp, alla problem lösta med ny linnconfig och ny firmware. Tack för tipset.

Frågan om TVersity vs. Twonky kvarstår dock, ifall någon har något vist att säga :)

Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC+02:00