Tjena!
Har senaste tiden funderat mkt på hur jag ska komponera min anläggning, alltså vilka komponenter som ska ingå för att det ska bli så bra som möjligt. Den delen är väl den del som de flesta funderar längst på kanske, men något jag börjat fundera på nu är hur grejerna ser ut. De ska ju faktiskt smälta in i vardagsrummet och se snygga ut.
Färgen måste alltså vara det sista man bestämmer sig för innan man slår till, Silver eller svarta lådor. Jag har aldrig förstått det här med silverfärgade lådor då jag tycker det ser lite "tacky" ut. Dock så verkar silverfärgare lådor vara populärast (baserat på en snabb studie i säljesforumet)
Högtalare har jag större förståelse för att man väljer lite olika träslag för att få det att passa in med övriga möbler, eller bara för att man är svag för ett visst träslag
Så jag är lite nyfiken på hur ni tänker när vi väljer komponenter till er setup, när det kommer till färgen. Vad avgör valet av färgen, och går det att blanda svarta och silvriga lådor?
Själv har jag ett par Ninka i cherry och svart Arcam-elektronik. Hoppas kunna ersätta Arcamgrejerna med en svart 5125 samt en svart 5103 inom snar framtid, men baserat på min studie i säljforumet verkar jag få övergå till silver då jag inte har råd att handla nya produkter...
(edit: Kom på att det kanske inte var helt rätt forumdel att diskutera detta i... ursäkta för det)