Jag tror detta har sjunkit in nu och jag börjar förstå alla de olika anslutningsmöjligheterna.
Har dock några ytterligare funderingar...
Linn säger t.ex. i sin manual (se bilden nedan) att RGB via Scart ger bättre bild än YPbPr via scart/komponent.
Jag såg att det tidigare i tråden förordades phono/komponent.
Är skillnaden i bild så pass liten mellan RGB och YPBPr (komponent) att jag tjänar på att köra phonoversionen tack vare att kontakterna är bättre. (trots att signalen tydligen ska vara bäst via SCART/RBG)?
Jag har dock ingen koll på om en plasma kan ta emot RBG över Scart, eller skjuter man in RBG-signalen på någon annan av plasmans ingångar?
Det där med antalet RCA-ingångar för ljudet stämmer bra, phonoversionen har fyra istället för två hos SCART-modellen. Tänkte först att detta inte gör så mycket eftersom jag bara kör en parabolmottagare i dagsläget fast sen slog det mig att Movien antagligen ersätter mitt vanliga försteg och det har man ju både dator och mp3-spelare kopplat till sig.
Har man någonsin något behov av att låta bildkällan passera Movien eller kan man alltid dra den direkt till plasman? Tänker t.ex. ett PS3 där man kanske vill att ljud och bild ska synka? (eller uppstår aldrig dessa problem?)
Som ni märker är jag helt novis på ny teknik, äger inte ens en DVD-spelar i dagsläget.