Börjar en ny tråd för att inte kapa Hardcore's tråd.
Plötsligt kommer det en ny källa (DS, Keel etc) som får de gamla att vara mer eller mindre omoderna.
Detta innebär att tidigare självklara uppgraderingar inte längre är de enda tänkbara.
Linnister börja sälja av playback-delar för att kunna uppgradera källan...
Hur tänker ni kring detta?
Vänta tills ni har slantar att uppgradera källan eller sälja av prylar för att kunna uppgradera direkt...
Clas wrote:
sportbilsentusiasten wrote:
Clas wrote:
Sedan skippa tankarna på aktiva kombi, inte värt de. Sälj C4200orna och köp ett par beg Solos, bättre, snyggare och renare system..
Clas, så du har jämfört aktiva Komri med C4200/passiva Komri med Solo, intryck tack.
Tog många år men nu har jag äntligen hört passiva Komri med Solo.
Bättre än quadamp C4200 givetvis o härligt grym baskontroll, men som ett aktivt system är det inte.
Finns INGET passivt system som ger vad ett bra aktivt ger. Var rätt säker på det innan, men efter att ha hört det bästa passiva systemet är jag bombsäker.
Så 4200 stannar tills jag gått aktivt!
Aktivt ger en renhet, lätthet, dynamik, drag&ÖS som jag saknat i passiva system. Passivt låter återgivning av musik, aktivt är live.
Märks extra tydligt om man spelar högt
Jan, jag påstod aldrig jag har hört de. Bara att jag inte tycker det är värt de, inte innan du skaffat Klimax DS iaf om ens då 144000 kr för filter! Sedan la jag endel design mässiga skäl oxå, själv är jag grymt sugen på bli av med lådor och kablar. Ett par Artikulat 350A eller 320A hade varit gryma men för mycke pengar, tyvärr. Men låt oss räkna lite på pris skillnaden mellan aktiva kombi med C4200 och passiva Solos. Som jag nämnde före filter 144kkr om du går till passiva Solos kostar de typ 100kkr för ett par sedan får du ska vi säga 30kkr per C4200 föratt räkna lågt vilket gör att bytet kostar endast 40kkr. Vilket är 104kkr vilket räcker föratt uppgradera 1.1 till Klimax DS. Men visst du kanske hittar ett par beg filter för bra peng då är det en annan sak. Dock får du två fler lådor så det kostar minst 16kkr mer när du ska ha Mimer. Lite tankar bara Jan, förstår dig mycke väl svårt att gå ifrån aktivt när man väl varit där. Jag gick som du kanske vet direkt på aktiva 242 var aldrig tal om att jag skulle ha passiva.
Ok nu hänger jag med.
Bra plan rent logiskt, men nu är ju inte allt logiskt. Kommer aldrig att bli nöjd med ett passivt system så sälja bort 8 kanaler (=det antal som krävs) för 2st känns ju som fel väg.
Är det då inte smartare att inte röra playbackdelen över huvud taget o lägga de 40k på Mimer?
För man kan ju ge sig tusan på att efter man bytt bort sina C4200 så dyker ett beggat filter upp.
Med denna approach slipper man även ta värdeminskningen på C4200.