Hemling wrote:
En classic movie (nya versionen) ligger ju högt upp på önskelistan men vet inte om pengarna räcker till. Budgeten kommer väll landa på ca 30000:-
Är det bara jag som tycker det här verkar nästan för enkelt?
En ny Classik Movie 05 för 28 tusen och ett par beg 5110 på Brakit och goda prestanda inom budget är säkrade!
Jag har även sett en Movie 05 här på forumet för 19000 kr, med 5140 och 5120 så borde man kunna klara "ca" budgeten. Sen får man snåla ett tag så man kan köpa 3 diskanter lite senare.

Med den Movie Di (nästan lika bra som 05'an) som finns här på forumet så går det att få in både Espek för 12' och en 5120 center i budgeten. Sen är det bara att klämma in ett par Unik bak när budgeten tillåter. (Och Uni 1.1, Akurate Kontrol och Akurate 3200+2200 ... )
Om jag ska återgå till din huvudfråga så är Majik 140 mycket bättre än Espek. T.o.m. Komponent är bättre än Espek (om du frågar mig, inte alla håller med, tydligen) Men är det så viktigt egentligen? Majik 140 borde komma lite senare i Linn karriären. 5140 med nya diskanter räcker långt! Att tänka på är att varken Espek eller 5140 är något för amatören att trimma in, särskilt inte med den källan. Vore inte ett par Ninka smartare?