pekka71 wrote:
Visst har man obegränsat med pengar att spendera är det ju inget snack, men ser man vad man kan få för mellanskillnaden så får man ett fint försteg och även slutsteg om man inte köper nytt
Jag har inte hört Akurat DS men den rapporteras vara i samma prestandahärad som CD12. Givet att detta är sant och man att man över huvud taget är villig att satsa dessa belopp på musikanläggning så vill jag mena att det är mer prisvärt att lägga dessa extra 100 lök på källan, i detta fall Klimax DS, än att lägga slantarna på bättre grejor senare i kedjan. Klimax DS är så pass mycket bättre än CD12 för att det skall gå att kompensera nedströms åtminstone om man håller sig inom något sånär rimliga nivåer på grejorna…typ inte DS + klockradio kanske...men nästan… Alltid lika kul att stoppa in en toppkälla i ett i övrigt mediokert system och häpna
Bill50x wrote:
Men det är faktiskt Squeezeboxen också med sin stora tydliga display, och jag får 58 st sådana för en Klimax...
Squeezebox är prisvärd, hel klart, men har jämfört denna digitalt in i en Kisto och vi tyckte den fick klart spö av en Karik och därför är den enligt mina värderingar knappast ett alternativ till en DS.
Att det skulle komma något ”dubbelt så bra” efter 2 år tror jag inte är så värst sannolikt. CD12an börjar vara 10 år men sägs väl idag endast med säkerhet få spö av Klimax DS.
pekka71 wrote:
men vid närmare eftertanke är den verkligen värd sina pengar med tanke på vad som finns inuti?
Det är väl musikprestanda och i viss mån design man köper, vad som finns inuti burken är väl rätt ointressant annat än rent teknisk sett, eller?