henriklh wrote:
Javisst, men alltså det finns över 500 användare här och ingen tjej! Jag tycker att det är helt obegripligt. När jag var inne på tonlaget i våras så satt det en tjej och jämförde skivspelare, jag försökte tipsa henne om selleri, men hon kollade bara på mig som om jag var spetälsk...
/ B
Bill50x wrote:
Det är svårt att peka på något generellt. Men det jag tycker mig märka är att grabbar har en tendens att snöa in på själva apparaterna medan tjejerna är mer intresserade av att använda dom.
Motsvarigheten här på selleri är väl att medan vi grabbar diskuterar åt vilket håll kontakten ska vändas så lyssnar tjejerna på musik
/ B
CJWalker55aliasLivetEkar wrote:
Jag känner en tjej som är medlem här som både är intresserad av musik och Linn.
För övrigt står den fina Kairn:n jag köpte av dig hemma hos henne tillsammans med Ikemi, 2xLK100, K400 och Nexus (hon har iofs bra icke-linn grejer också)
/ B

Hihi det är klart intressant att läsa att det finns ämnen som intresserar lika mycket (eller nästan iaf) som teknik och Linn här på forumet
Henriklh du har fel!
Bill50x du har rätt.

Delvis iaf. Jag är tjej och mest intresserad av att lyssna på musik (bra ljud helt enkelt). Men om det är nödvändigt kan jag totalt ”snöa in på hur kontakten ska vändas” och det är ju ett krav och en förutsättning för att få ut mesta möjliga av min nya Linnanläggning, som CJ nämner här ovan.
Av min kommentar framgår:
1. Det finns åtminstone en tjej (till) på forumet
2. som är intresserad av teknik
3. Det är inte chipsen som drar alltså
4. och är ingenjör
5. som är nybee på Linnprylar
så killar..om det finns några ”gentlemen” här som har lust att tipsa mig och lära mig mer om ”hur kontakten ska vändas” mm så hör gärna av er. Blir snart lika ”insnöad” som ni andra
PS. Har en Quadanläggning dessutom DS.