selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat May 03, 2025 14:45

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: Axis eller Rega P3?
PostPosted: Wed Jan 23, 2008 17:50 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Hej!

Jag undrar om någon kan sprida ljus över ett säkert redan avhandlat ämne. Jag planerar att köpa en skivspelare och har då i första hand sneglat efter en Rega planar 3 eller en Linn Axis. Båda modellerna ligger med jämna mellanrum ute på e-bay eller för den delen svenska begagnatsiter. Regan känns som ett tryggare köp eftersom det är en klassiker som, visserligen i ny form, fortfarande finns på marknaden. Detta borde väl underlätta servicemässigt om något går sönder eller om man för den delen vill uppgradera den. Vad jag förstår så är dock Axisen en högre ansedd produkt kvalitetsmässigt. Jag har dessutom nästan uteslutande Linn-prylar i övrigt; en gammal Majik-phono, Linnkablar och en Karik. Är det förresten tryggt att köpa genom tyska eller engelska eBay? Det tillkommmer vad jag förstår ingen tull eller moms om man köper inom EU. Det vore kul om någon hade tod att delge mig sina synpunkter på ovanstående funderingar.

Per

Post subject:
PostPosted: Wed Jan 23, 2008 17:53 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Axisen har betydligt bättre prestanda men som sagt så är det ju det dära servicemässiga. men det brukar inte vara några större problem med Axisen.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J

Post subject:
PostPosted: Wed Jan 23, 2008 18:44 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Linn Basik ska även den vara bättre än Rega P3 och den kräver väldigt lite service. Jag tycker att många Linn produkter har högre pris på ebay än i Sverige.

Post subject:
PostPosted: Wed Jan 23, 2008 20:24 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Tack för svaren. Vad tycker ni att man skall betala för Regan respektive Axisen? Axis har jag sett för mellan 2500 och 4000 begagnade. Regan mellan 1700 och 2500.

Post subject:
PostPosted: Wed Jan 23, 2008 21:28 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Diver wrote:
Linn Basik ska även den vara bättre än Rega P3 och den kräver väldigt lite service. Jag tycker att många Linn produkter har högre pris på ebay än i Sverige.
Jag tycker Basik är bättre än Rega P3 jag gjorde en jämförelse en gång. Nackdelen med att köpa en Basik är att man blir sugen på en LP12:a

edit: fixade quote

Last edited by don Tomaso on Thu Jan 24, 2008 09:51, edited 2 times in total.

Post subject:
PostPosted: Wed Jan 23, 2008 22:44 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

don Tomaso wrote:
Diver wrote:
Linn Basik ska även den vara bättre än Rega P3 och den kräver väldigt lite service. Jag tycker att många Linn produkter har högre pris på ebay än i Sverige.[/quoteJ

Jag tycker Basik är bättre än Rega P3 jag gjorde en jämförelse en gång. Nackdelen med att köpa en Basik är att man blir sugen på en LP12:a
Den nackdelen har man med Axis med eller berodde det för mig på att jag var sugen på en LP12a innan jag köpte Axis :? .

http://www.pokerstrategy.com/uV389J

Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC+02:00