selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun May 04, 2025 02:40

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
PostPosted: Wed Oct 31, 2007 00:24 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Kör numera med Genki+AV5103+2st LK140 till mina Ninkor och nätkablar och signalkablar utgör en enda stor härva bakom mina apparater. Har dessutom hört att dessa kabelhärvor kan vara till nackdel för ljudet. Finns det någon som har ett tips på vad som är det bästa för att alla dessa kablar inte skall störa varandra?

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 31, 2007 11:05 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Försök att hålla dom i från varandra. En lösning är väl att ta buntband "kattstrypare"och separera ström singal och hötalarkabel.
Bäst är det väl om alla kablar är separerade men det brukar i regel inte vara lätt att göra det praktiskt eller estetiskt. Sen hur stor skillnade de gör är en annan sak man får väl lyssna sig fram. Byta till bättre kablar gör nog mera för väljudet om du nu inte redan har silver,k400-k600 förståss.
mvh Pär

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 31, 2007 11:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag har samlat mina nätkablar i en egenhändigt sydd strumpa. Både snyggt och det verkar även funktionellt. Lyckades dessutom få tag på (hyffsat) smutsavvisande tyg så de ser fortfarande ut som de gjorde när de var nya (är nu ca. 15 år gamla). Går även att tvätta vilket jag gjort ett par ggr. Fördelen med strumpan, förutom att det ser bättre ut, är att det är lättare att ha koll på att inte kablarnas lägen ändras hit och dit när man gör andra ändringar.

Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC+02:00