Hejsan!
Jag uttalade mig lite negativt om rabatter tidigare.
Visserligen nyttjade jag deras sommarerbjudande och köpte en C6100 + 6st filter. (svårt att låta bli)
Men när man ser hur många erbjudanden och prissänkningar som skett så får man en stark känsla av att påläggen är ganska stora på vissa produkter.
Att ge bort i stort sett obegränsat med aktiva filter visar väl att dessa inte kostar många kronor att tillverka. Det räckte väl att man köpte en C2100 så fick man filter till alla register i alla högtalare i ett 5.1 system?
Det är klart att det då kan kännas lite udda att betala över 10kkr för samma prylar en månad senare.
Hur bra känns det att köpa en Uni SC idag när de har ett paketerbjudande på 25% på den produkten. Hade det inte varit bättre att sänka priset med tex 20% på både SC och Chakrastärkarna istället.
Man måste förstå att Linn fortfarande tjänar pengar vid dessa "rabatterbjudanden". De skickar inte med pengar till kunderna om det är någon som tror det!
Även när man ger bort chakrafilter för att kunna sälja chakrastärkare med 10% rabatt så går man på plus.
De kanske försöker att kompensera sina för högt satta pålägg på detta sätt, men jag tror att det är fel väg att gå och lite oärligt.
Det vore bättre att sänka priserna över hela sortimentet på ett bräde på samma sätt som man gjort med Komponent och Classik musik/movie.
Visst skulle det bli många missnöjda kunder men det vore smartare på sikt. Då har man tydligt deklarerat sin prispolitik! Max värde för varja satsad krona på en Linnstereo.
Nu urholkas värdet istället sakta.
Man visar ju hela tiden att priserna kunde varit lägre.
Överhuvudtaget tycker jag att det ger ett oseriöst intryck när priserna ändras hur som haver!
mvh
Steffe