selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Wed May 07, 2025 13:51

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: Tue Aug 28, 2007 23:04 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Hej tokar :D

Tänkte dra igång en ny diskussion.

1/ Är det något ni inte är nöjda över i era anläggningar? Vad...
(behöver inte vara prestandarelaterat, kan ju vara design tex)

2/När ni uppgraderar, gör ni det för att ni A/inte är nöjda eller B/för att göra ett system ni trivs med ÄN bättre?

Post subject:
PostPosted: Wed Aug 29, 2007 00:34 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Nummer ett relativt nöjd fast skulle vilja byta ut 12an mot en i Lönn och skaffa en Numerik till Kariken.

nummer två för att göra ett system man trivs bättre med fast nu var ju senaste uppgraderingen bara en Adikt och det var ett tag sedan.

Jag har väl bland de sämsta systemen här på forumet :lol: men det e ok men skall bli bättre när ekonomi tillåter.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J

Post subject:
PostPosted: Wed Aug 29, 2007 07:57 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

1. Missnöjd med typ allt livsfarligt att läsa det här forumet :wink: Men sen när jag sätter mig ner för att lyssna så låter det så fruktansvärt bra trots att jag bara slängt upp grejerna i den nya lägenheten. Det jag skulle vilja förbättra är basdjupet och mängden sladdar skulle vilja ha interna kopplingar i 5125:an och det går väl numer om jag byter till Chakrafilter. Då skulle jag klara mig med ett par signalkablar och få ett ännu mer slimmat system med ännu bättre prestanda.

önskelistan:
2 x Sizmik 10.25/12.45/Akurate 221 (Ja två stycken är väl bättre än en)
Chakrafilter till 5125
1 par Silver interconnect
ny möbel
kablar etc dragna inne i rör i vägg/tak i nya huset

2. Måste erkänna att det har varit både och. Men planen ovan visar ju på B eller hur?
/Tomas

Post subject:
PostPosted: Wed Aug 29, 2007 08:10 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Sämsta systemet du har ju en 12:a :shock:

Jag har sämsta systemet jag har en Intek :lol:

1.Jag är inte nöjd med min skivspelare (Project 2)

2.Jag har tänkt uppgradera för att jag inte är nöjd

Som i Hepcats fall när ekonomin tillåter

Jag har väl inte direkt varit missnöjd med mitt system men problemet är att man har varit på för många lyssningar som har förstört det plus att man hänger här :lol:

Post subject:
PostPosted: Wed Aug 29, 2007 08:46 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Visst är uppgraderingar en del av glädjen med hifi-intresset för många, även för mig. Vill dock ändå slå ett litet slag för att ibland ta det lite lugnt och njuta av de underbara musikstunder som ju de flesta Linn-riggar kan ge. Själv sitter jag med ett lite äldre system, Ikemi-Kairn-2xLK100 och aktiva Keilidh. Systemet låter ju inte sämre bara för att det numera finns nyare och ännu mer välljudande Linn-burkar. För tillfället prioriterar jag annat än att förbättra min Linn-rigg och jag har accepterat att jag inte kan lägga de summor på Hifin som krävs för att göra systemet bättre. Men som sagt, det är faktiskt riktigt skönt att luta sig tillbaka och bara njuta istället för att sitta och fundera på vad som är dåligt och hur man skall förbättra hela tiden.

Post subject:
PostPosted: Wed Aug 29, 2007 09:28 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Mindrunner wrote:
Sämsta systemet du har ju en 12:a :shock:

Jag har sämsta systemet jag har en Intek :lol:

1.Jag är inte nöjd med min skivspelare (Project 2)

2.Jag har tänkt uppgradera för att jag inte är nöjd

Som i Hepcats fall när ekonomin tillåter

Jag har väl inte direkt varit missnöjd med mitt system men problemet är att man har varit på för många lyssningar som har förstört det plus att man hänger här :lol:
ha ha ja kanske inte sämsta systemet men man blir ju lite skadad när man läser om upgraderingar till komri akurate osv och framförallt Keel osv :D .

http://www.pokerstrategy.com/uV389J

Post subject:
PostPosted: Wed Aug 29, 2007 09:51 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jana wrote:
Visst är uppgraderingar en del av glädjen med hifi-intresset för många, även för mig. Vill dock ändå slå ett litet slag för att ibland ta det lite lugnt och njuta av de underbara musikstunder som ju de flesta Linn-riggar kan ge. Själv sitter jag med ett lite äldre system, Ikemi-Kairn-2xLK100 och aktiva Keilidh. Systemet låter ju inte sämre bara för att det numera finns nyare och ännu mer välljudande Linn-burkar. För tillfället prioriterar jag annat än att förbättra min Linn-rigg och jag har accepterat att jag inte kan lägga de summor på Hifin som krävs för att göra systemet bättre. Men som sagt, det är faktiskt riktigt skönt att luta sig tillbaka och bara njuta istället för att sitta och fundera på vad som är dåligt och hur man skall förbättra hela tiden.
Jag håller med tycker att det är viktigare att köpa skivor och lyssna en att sitta och analysera stereon men har man drabbats av uppgraderingssjukan så har man :wink:

Siktar på ett "old school system" LP12-Kairn-LK140-Keilidh

Post subject:
PostPosted: Wed Aug 29, 2007 10:02 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

ser en öppning för en ny och helt underbar diskussion här...vem har det sämsta (eller minst bra) systemet här på forumet :lol:

men åter till topic.

1. äger ju själv inte några dunderprylar, men sitter faktiskt nöjd tills vidare. men en ikemi vore ju inte helt fel förstås...men just nu är jag nog mer intresserad av design. min drömprodukt från linn vore en ny och uppgraderad classik musik med riaa. minimalt stök och snyggt.

2. vid uppgraderig väljer jag alternativ B.

Post subject:
PostPosted: Wed Aug 29, 2007 10:24 
Site Admin
Site Admin

Fast sämsta systemet på papperet känns inte så relevant, ett dåligt placerat Akurate-system i ett dåligt och kalt rum låter garanterat tråkigare än ett bra placerat passivt system med Classik och Tukan...

För att knyta an till ämnet:

1. Att det är lite för lyhört in till grannarna. Även om ingen har klagat så har jag i bakhuvudet lite att 'undrar om grannarna stör sig på volymen', åtminstone vardagkvällar. Fredag/Lördag är det oftast andra som för mer oljud för sig så då är det lungt :D

Sedan skulle jag gärna ha en meter längre kortvägg i vardagsrummet, även om det fungerar nu så tror jag det skulle göra en hel del.

2. Bra vill ha bättre är väl huvudorsaken för min del. Sedan tycker jag det är en häftig känsla att kunna gå på en mässa/butik, tycka att det låter superbra där men ändå komma hem och tycka att samma låt/skiva låter faktiskt njutbart hemma också, om än inte lika bra på alla parametrar.

Post subject:
PostPosted: Wed Aug 29, 2007 10:32 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

klart att du har rätt i det du säger, sony. men förslaget var ju inte så allvarligt menat...och inte uteslöt jag väl miljonsystem i usla rum... :)

Post subject:
PostPosted: Wed Aug 29, 2007 10:37 
Site Admin
Site Admin

Nävisst, jag förstod nog det. Men det är roligt att göra listor, kanske forumets mest fram respektive baktunga system vore något? :D

Post subject:
PostPosted: Wed Aug 29, 2007 11:02 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Fr.o.m. söndag kvalar jag nog in på baktung-plats: Classik, 2*LK100, 5105, Keltik. Har iofs LP12 också, samt en hel del uppgraderingar på gång, men ändå :)

Post subject:
PostPosted: Wed Aug 29, 2007 11:05 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

1) Är mkt nöjd med riggen för närvarande. Är dock fullständigt övertygad om att en proffsinstallation á la Lejonklou skulle få de där sista bitarna att falla på plats.

Jag skulle eg vilja ha högtalarna mot en hel vägg (har fönster bakom), men det funkar inte med aktuell möblering. Möbleringen är INTE förhandlingsbar och jag håller faktiskt med. Sitter hellre och tittar ut över Östersjön än in i en kal vägg...

Vad gäller designen är jag mycket nöjd; pure LK-lådor, men förr eller senare blir man väl "tvungen" att byta ner sig till AV-lådor...

2) Sedan jag "uppgraderade" från mitt kompaktsystem från Hitachi har det definitivt varit B! :D

Last edited by Pediatrik on Wed Aug 29, 2007 13:17, edited 1 time in total.

Post subject:
PostPosted: Wed Aug 29, 2007 12:55 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Sony wrote:
Nävisst, jag förstod nog det. Men det är roligt att göra listor, kanske forumets mest fram respektive baktunga system vore något? :D
Eller det system som har slankast midja...

Post subject:
PostPosted: Wed Aug 29, 2007 13:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Själv mekar jag nästan ingenting för tillfället. Det tog ett år i nya lägenheten innan jag kopplade in LP12:an... Tvunget eftersom jag ingandlade Björks senaste (Volta) på vinyl och var lite nyfiken på hur den lät....

Jag är rimligt nöjd och ägnar mig åt att lyssna på musik.

/ B

Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+02:00