selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Wed May 07, 2025 13:35

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sun Jul 22, 2007 17:52 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Är en i sammanhanget gammal Linn-entusiast. Klev in på "Bellmans Hifi" i Borås i början på 90-talet och blev i det närmaste chockad över hur mycket väljud det kunde komma ur ett par såpass billiga högtalare som keilidh. Hade ju levt i villfarelsen att man typ skulle satsa på ett par feta och dyra högtalare och sen koppla på i princip vilken elektronik som helst och det skulle låta bra. Nåja, började mim Linn-karriär med Mimik, Majik-I och keilidh. Sedan följde ju såklart ett antal år med mycket övertid och uppgraderingar. Men på senare år med Hus, familj och annat att prioritera sitter jag nu med de relativt gamla grejorna, Ikemi, Kairn (sen variant), 2XLK100 och Keilidh (sen variant). Jag är otroligt nöjd och jag kan knappt tro att det kan bli bättre, vilket det givetvis kan bli. Har inte vågat mig in nån linn-butik på senare år (man har ju på känn hur det kommer att sluta). Men frågan är då, hur mycket bättre är dagens Linnburkar i jämförelse? I samma prisklas då, typ Majik-serien. Vågar man sig in för att lyssna, eller kommer man bli helt såld och vilja kasta ut sina egna prylqar direkt?

Post subject:
PostPosted: Sun Jul 22, 2007 18:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Risken är mycket stor.

Men de gamla grejorna är ju fortfarande grymt bra.

Men de nya har ju ännu mera musikalitet plus att de har mer av HiFi parametrar men de gamla har en charm som man nästan kan sakna med de nya.

Fast vad skall jag säga som kör med Lp12 LK1 dirak LK2 index II och för silver skivor Karik

http://www.pokerstrategy.com/uV389J

Post subject:
PostPosted: Sun Jul 22, 2007 19:02 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Majik-serien eller SC är ju ett stort lyft mot vad du har men hör man sedan på Akurate CD/försteg eller LP12 med Keel så vill man inte ha något annat.
Vi brukar ju proklamera source first men Ikemi/Kairn är såpass bra att du skulle kunna spana efter 5125 och/eller Ninka. Testa också en Linn silverkabel mellan Ikemi och Kairn.

Post subject:
PostPosted: Mon Jul 23, 2007 13:01 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Om jag vore som du skulle jag sitta ner i båten ett litet tag till. Om ryktena stämmer om att det är ett par efterföljare till Ninka på ingång, så borde du kunna få loss ett par beg Ninka till väldigt bra pris.

Om inte jag missminner mig så funkar aktiva kort till Keilidh även till Ninkas. Fast jag är långt ifrån säker så lita inte på mitt ord här utan kolla med någon annan på forumet eller en butik.

Post subject:
PostPosted: Mon Jul 23, 2007 13:07 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

ulfbnilsson wrote:

Om inte jag missminner mig så funkar aktiva kort till Keilidh även till Ninkas. Fast jag är långt ifrån säker så lita inte på mitt ord här utan kolla med någon annan på forumet eller en butik.
Ja det är samma kort till Ninka och Keilidh.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J

Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC+02:00