Efter 5 års exil i frasseland har jag inte hängt med utvecklingen i sverige o behöver tips om TV lösningar i Göteborgstrakten.
Hyr ett hus som har parabol utan box (kan se TV1 o 4) och det finns teliaabonnemang för tfn.
Om jag knappar in mitt tfn nummer på telias WEB, säger de att jag kan få Internet över linan (ADSL) men
inte digitalTV.
250kb/s ned samt 128kb/s upp för 199kr/mån.
Trådlös router ingår så fler i familjen kan surfa.
299kr för 8MB/s erbjuds även men högre fart går inte.
Tele2 har
något lägre på både fast telefoni o internet. Man kan ev föra över abonnemanget till Tele2.
FRÅGA #1 - vilken bandbredd bör man ha för att se streamad TV/video över internet med hyfsad kvalitet på en 15" PCskärm (vi snackar inte yourtube nu o andra "småfönster" - applikationer

)
Har ju parabol (redan digital) så övergången till digitalTV i Göteborg 24 September påverkar inte mig.
FRÅGA #2 - vilken TVoperatör ska man välja för att få TV via parabolen?
Finns det fler än Viasat o CanalDigital...
Viasat bas med 14 kanaler för 49kr/mån är klart billigast o räcker mer än väl.
FRÅGA #3 - ska man skita i parabolen o skaffa en antenn+Boxer? Skulle det ge några fördelar?
Bättre ljud tex
Som ni fattar är ljudet viktigt. Någon som tune demmat olika TVlösningar?
Angående kanaler är det inte så noga men bra vore att kunna se någon fransk kanal o Formel1 på svenska/engelska eller tyska. Den franska sänder bara tävlingen så den går bort. Man vill ju kunna se träning o kval med.