Jag var där igår. Bilder kommer senare.
Det här var en av de bästa demokvällarna jag varit på. Det demades:
* Majik CD mot Akurate CD på Majik Kontrol
* Majik CD på Majik Kontrol mot Akurate CD på Akurate Kontrol
* Majik CD på Akurate Kontrol mot Akurate CD på Majik Kontrol (på min önskan

)
Jag tror att Akurate CD är den bästa CD-spelaren Linn producerat. Jag har visserligen inte hört CD12 på flera år, men rent spontant har jag aldrig hört CD låta så "naturligt" och nära LP12 i prestanda. Otroligt bra spelare.
Akurate Kontrol är klart bättre än Majik Kontrol på ren 2-kanal. Rent funktionellt är inte apparaterna jämförbara - Majik Kontrol kan bara stereo medans Akurate Kontrol har DA-modul.
Akurate CD med Majik Kontrol var totalt överlägset Majik CD med Akurate Kontrol.
Andy från Linn kommenterade också att senaste Unidisk-mjukvaran gör stor förbättring, något iaf jag kan bekräfta med min 2.1a. Han verkade dock säker på att en 1.1a oavsett ålder aldrig kommer upp i Akurate CD'ns nivå.
Mycket bra musik spelades, det mesta hade jag aldrig hört tidigare. Ska försöka få tag på en låtlista för jag diggade verkligen till allt som spelades. Bra betyg både till systemet och skivvalet.
Aktiva Akurate 212 med Akurate C4200 lät mycket bra trots att uppställningen hade många kompromisser. Jag tänkte inte alls på att jag lyssnade på ett par högtalare - satt bara och njöt av musiken. Imponerande basåtergivning vid aktiv drift - några rhythm'n'bass-låtar som spelades lät som om de spelades från mycket större högtalare.
Kort sagt, lyckad kväll.
/ Jacob