För ett tag sedan så lyssnade jag på naims instegskombination cd5i och nait 5i och ett par golvhögtalare från Monitor audio för runt 10 tkr.
Jag gillade verkligen det systemet. Nu var det i ett annat speciellt anpassat och dämpat lyssningsrum, med bra el etc så det är svårt att jämföra med mitt eget system hemma Karik/Numerik, Kolektor, LK140 och Ninkas triwire. Men om jag baserat på mina lyssningsintryck tvingas välja mellan de två systemen skulle jag valt naim.
Iom att jag inte gjorde några direkta jämförelser så är det svårt att dra slutsatser eller ge direkta råd, förutom att jag tyckte att den var så pass bra att den förtjänar definitivt en provlyssning innan du bestämmer dig.
PS inte precis relaterat till dig men jag såg att tonläget har som ett rekomenderat system en cd från linn, nait 5i och ninkas. Så det antyder ju att det borde gå att matcha linn och naim.
gearslave wrote:
Hej!
Är ute efter en Genki men de verkar extremt svåra att hitta på begagnatmarknaden, så nu har jag vänt blicken mot en Naim CD5i.
Har någon erfarenhet av hur dessa två står sig mot varandra? Nu vet jag att många tänker "köp en Ikemi istället", men jag har satt budget till max 8000:-. En bra cd för de pengarna blir ändå väldigt source-first i min anläggning.