selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Wed May 07, 2025 11:17

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sun Mar 25, 2007 21:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

För att möjligen öka farten lite på forumet tänkte jag höra vad som blir en bättre uppgradering (tune method så klart)

aktuellt system Unidisk SC-AV5125-aktiva Katan- svarta Linn signalkablar

Alt 1. 2 par Linn silver signalkablar istf svarta

Alt2. byte AV 5125 till 2 x 2250

Alt 3. AV 5125 til Chakra 4100

lite olika pengar men hierarkin gäller väl eller? :D

Post subject:
PostPosted: Sun Mar 25, 2007 21:25 
Moderator
Moderator

Det här är rätt svåra, men kul frågor! Själv kan jag inte gissa mig till vilket som skulle ge störst uppgradering. Kanske kabelbyte inte ger lika mycket som att byta apparat, men inte ens här vågar jag gissa. :)

Post subject:
PostPosted: Sun Mar 25, 2007 21:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Du var snabb på att svara iaf Per det är också kul samt att jag nu fick skriva mitt tusende inlägg :D

Som du säger är det nog inte helt lätt att svara på samt att det nog delar forumet i lite olika läger. Själv har jag aldrig jämfört kablar

Post subject:
PostPosted: Sun Mar 25, 2007 21:41 
Site Admin
Site Admin

Grattis till ditt tusende inlägg, don Tomaso! :)

Jag tillhör skaran som inte tycker det verkar vara så stor skillnad på Black och Silver. Dvs, jag har bägge och har gjort korta tester men inget seriöst nog för att verkligen kunna ge något definitivt utlåtande. Byta till silver var för min del en "kul grej" än en seriös uppgradering. Men jag vet att det finns folk som lär tycka att jag hädar, och att silver är den bästa uppgraderingen man kan göra för pengarna... :)

Post subject:
PostPosted: Sun Mar 25, 2007 23:28 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag har har varit i exakt samma sitts, hade aktiva katan med 5125 samt unidisk sc bytte till 2 st 2250, en av de större förbättringar jag gort i ett system katan är tunga att driva och den extra effekten som man får ut från 2x2250 är preciss vad de behöver.
Hade du haft ninka är jag inte säker på att det gort lika stor skilland p.g.a de är så mycket mera lättdrivna

Kan garantera att du inte kommer att bli besviken, just när det gäller katan är jag lite osäker om jag skulle tordas välja 4100 framför 2x2250 just p.g.a de behöver mycket mat

Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,

Post subject:
PostPosted: Tue Mar 27, 2007 18:10 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

pekka71 wrote:
Jag har har varit i exakt samma sitts, hade aktiva katan med 5125 samt unidisk sc bytte till 2 st 2250, en av de större förbättringar jag gort i ett system katan är tunga att driva och den extra effekten som man får ut från 2x2250 är preciss vad de behöver.
Hade du haft ninka är jag inte säker på att det gort lika stor skilland p.g.a de är så mycket mera lättdrivna

Kan garantera att du inte kommer att bli besviken, just när det gäller katan är jag lite osäker om jag skulle tordas välja 4100 framför 2x2250 just p.g.a de behöver mycket mat
Tack för ditt inlägg tror säkert att jag skulle bli nöjd med bytet till 2x2250 men det blir ganska mycket pengar och en burk till :?

Börjar vela lite om Subwoofer sen det är spikat att det blir flytt från hus till lägenhet inom inte allt för lång framtid. Tror nog det blir uppgradering av signalkablar för att på det sättet maxa nuvarande uppställning. Sen får jag se hur Katan fungerar i nya rummet innan jag gör något mer.

Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC+02:00