selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 11:42

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Tune dem !!
PostPosted: Sat Jan 27, 2007 22:47 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Hittade det perfekta läget till mina Ninka och min nya Ikemi tack vare tune dem. Det var mest av en slump jag kom fram till det men det var en rejäl skillnad i ljudet. :oops:
Satt en och halv meter bakom lyssningspositionen och upptäckte att det lät bättre där en på "the sweet Spot" kom fram till att ngt var fel. Vinklade ut Ninka mellan 1,5 och 2 cm och det lät helt plötsligt fantastiskt. Riktigt roligt om jag får säga det själv. :P Så nu är det verkligen välljud hemma hos mig.
Har en del skivor att spela igenom och det lär bli av nu i helgen. Det skall vara tråkigt väder och då finns det inget bättre än att spela roliga silverskivor !!

Post subject:
PostPosted: Mon Jan 29, 2007 11:21 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Tja, Ninka är häpnadsväckande bra när man fått till det med inställningen. Det lönar sig verkligen att investera några timmar.
Minns fortfarande hur "jawdropping good" de lät när jag bytte från aktivt med 5125 till aktivt med C6100...

Björn

Post subject: Tune dem !!
PostPosted: Wed Jan 31, 2007 12:53 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Nu förstår jag varför alla Sellerister har förespråkat tune dem så starkt !!Har som sagt var kommit mig för att ställa in Ninka korrekt och jag tycker att det är undebart ! Det rockar och svänger som bara den.

Jag förstår musiken bättre än vad jag har gjort på flera år. :oops:

Här ska det spelas CD :lol:

Post subject: Re: Tune dem !!
PostPosted: Thu Jan 13, 2011 17:17 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Hade en rolig upplevelse med tune dem här om dagen, där det verkligen framkom hur enorm skillnad det kan vara på två produkter.

Vi lyssnade med en systemfidlity cd(den billigaste),kikkin, lk100,unik -uppsättning och höll på tuna in högtalarna en längre stund.

Vi var väl inte jätte imponerade, men det lät helt klart bra!

Detta är ett exempel på att man vänjer sig verkligen vid bättre och bättre nivåer hela tiden.

Så var det dags att köra lite spotify och vi blev tvugna att koppa in en iphone 4 som källa.

Det var en av dom största tune dem droppen jag upplevt. Jag kunde ärligt talat in längre uppfatta texten på sångaren.
Fick försöka konsentrera mig hårt på vad han sjöng för att få ut någon textrad(observera att det var människor som rörde sig och pratade i lyssningsrummet:), så klart har det aldrig blivit för mig förut hur melodier kan försvinna in i smeten när sämre källa kopplas in.

Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC+02:00