Hej!
Jag är helt ny i Linn-världen. Har vid några tillfällen lyssnat på Linnprylar, men mest svindyra grejjer på Takt o Ton. Lyssnade även på ett par Kan IV för flera år sedan och det lät mkt trevligt, med ett par reservationer.
Min anläggning i dagsläget består av ett JPW högtalarsystem med 204 som frontar. Mkt nöjd med högtalarna. Källan är en Cambridge Audio 540D (dvd) och förstärkaren en Onkyo TX-SR600E. Alltså en relativt musikalisk budget-hemmabio. Bilder finns här:
http://www.minhembio.com/Tias
Naturligtvis finns det mycket att hämta med ett byte av elektroniken. Det jag har funderat på att införskaffa är en Karik, en Kolektor och ett LK100. Bra start? Tänkte börja med Kariken för att se om jag blir "biten". Skulle detta passa ihop bra med mina JPW?
Det jag är ute efter är ett spelglatt system för billiga pengar som gör musiken lite mer engagerande. Min reservation mot Linn är att jag fått uppfattningen att stereoperspektiv ofta försakas till förmån för annat, stämmer detta? För mig är, i dagsläget, stereoperspektiv en av de viktigaste punkterna...
Hoppas att ni kan hjälpa mig med mina funderingar!
Mvh Mattias
EDIT 2006-12-17: Har lyssnat och jämfört Linn Classik Movie 05 mot min Onkyo och andra stärkare. Jag fick verkligen en "haksläppupplevelse". Musiken kändes helt plötsligt bara rätt. Mer om mina intryck på sidan 2 i denna tråd.