selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun May 04, 2025 01:17

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: Nyare DI mot ikemi
PostPosted: Mon Nov 27, 2006 16:13 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Fortfarande fördel ikemi troligen men hur mycket?

Hur pass bra är försteget i dom senaste DI?

Post subject:
PostPosted: Wed Nov 29, 2006 16:47 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag har tidigare haft en Ikemi som i väntan på min Majik CD ersattes av en Movie Di. Ikemin var ca: ett år äldre än Movien, mitt 2002 - sent 2003. Jag skulle vilja säga att Movien är inte långt ifrån, nästan lika bra. Som CD spelare är den mellan Ikemin och Genkin, närmare Ikemin. Försteget har jag jämfört med mina LK1 och Wakonda och Movien är bättre. Kanske är den som en Kollektor? D.v.s. bättre än en tidig Kairn. än båda, helt klart

Jag vet inte vad du menar med "senaste DI" eftersom jag inte vet riktigt vad som hänt med dem under tiden. Men jag har fått en ny nätdeloch ny mekanik/laser under -05 och senare under -06 en ny fläkt och ett nytt "mainboard" och visst är det skillnad, men inget revolutionerande. Störst skillnad blev det när mainboard och fläkt byttes. Testerna ovan gjordes med mitt gamla mainboard.

Movien är kanon att bygga ett system på om budgeten är lite begränsad. (Definitionsfråga!) Se tråden med Mihe:s system, han har byggt ett snyggt DI system: http://www.selleri.de/phpBB2/viewtopic.php?t=2669 .

Post subject:
PostPosted: Wed Nov 29, 2006 20:03 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Jag lyssnade en del på Ikemi/Kairn och Movie Di innan jag slog till. Jag upplevde inte så stor skillnad kanske var Ikemi/Kairn något bättre men ingen dramatisk skillnad. Jag köpte till slut Di pga enkelhet (allt i ett) och mycket för pengarna och kan konstatera att efter ett år är jag fortfarande mycket nöjd - ser på film, lirar cd-skivor och lyssnar på radio - det kan du inte göra med en Ikemi.

/Roger

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 30, 2006 01:48 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Får nog ta en seriös testlyssning nån dag, vore skönt med mindre lådor också hehe

Post subject:
PostPosted: Fri Dec 01, 2006 17:02 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Är det några fler som har jämfört försteget i CMS med andra försteg? Är det i klass med eller bättre än Kolektor? Hur är försteget (som stereoförsteg) i CMS i jämförelse med det i SC? Är det stor skillnad på försteget i de olika varianterna (rev 1/rev 2/DI/06)?

Post subject:
PostPosted: Fri Dec 01, 2006 18:54 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Linnofil wrote:
Jag har tidigare haft en Ikemi som i väntan på min Majik CD ersattes av en Movie Di. Ikemin var ca: ett år äldre än Movien, mitt 2002 - sent 2003. Jag skulle vilja säga att Movien är inte långt ifrån, nästan lika bra. Som CD spelare är den mellan Ikemin och Genkin, närmare Ikemin. Försteget har jag jämfört med mina LK1 och Wakonda och Movien är bättre. Kanske är den som en Kollektor? D.v.s. bättre än en tidig Kairn. än båda, helt klart

Jag vet inte vad du menar med "senaste DI" eftersom jag inte vet riktigt vad som hänt med dem under tiden. Men jag har fått en ny nätdeloch ny mekanik/laser under -05 och senare under -06 en ny fläkt och ett nytt "mainboard" och visst är det skillnad, men inget revolutionerande. Störst skillnad blev det när mainboard och fläkt byttes. Testerna ovan gjordes med mitt gamla mainboard.

Movien är kanon att bygga ett system på om budgeten är lite begränsad. (Definitionsfråga!) Se tråden med Mihe:s system, han har byggt ett snyggt DI system: http://www.selleri.de/phpBB2/viewtopic.php?t=2669 .
Det kom en ny Movie under 2005 tror jag det var och den låter bättre än de tidigare varianterna. Hur den står sig mot Ikemi vet jag dock ej men om du säger att din DI var mittemellan Genki och Ikemi så ligger väl den senaste varianten närmare Ikemin.

Post subject:
PostPosted: Fri Dec 01, 2006 21:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Å då undrar man ju var den senaste Movien hamnar..
Den bör ju tangera Ikemin :D

Å vem vill ha en cd-spelare i dag :roll:

Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC+02:00