selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun May 04, 2025 01:14

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
 Post subject: Idoter!
PostPosted: Sun Nov 12, 2006 13:20 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

...

Last edited by EttaMedKokvrå on Sun Nov 12, 2006 21:18, edited 1 time in total.

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 12, 2006 13:45 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

ooooooooops....:)

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 12, 2006 14:07 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

:D :D :D

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 12, 2006 14:11 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

När man ser bilden förstår man kommentaren bättre...

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 12, 2006 14:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

:lol: :lol: :lol: Jag skrattar ihjäl mig!

Nå? Hur ligger det till då? Berätta sanningen nu!

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 12, 2006 17:38 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Lägger mig i diskussionen, trots att jag tidigare aldrig deltagit i den...

Tog en stund för mig att lista ut, men har nu insett att det måste vara Eriks flickvän som skrivit inlägget. Även om det kanske är otippat att hon läser här igen, riktar jag mig i första hand till henne.

Först vill jag säga: Jag håller med dig. Ingen på forumet har en aning om hur er relation ser ut, och borde därför inte ge råd av den karaktär som förekommit.

MEN

Frågan som utlöste diskussionen var egentligen ingen hifi-fråga, utan just en relationsfråga. Att ta upp en sådan på ett hififorum ger svar som är därefter, och är dömt att misslyckas.

Ursprungsfrågan vill/törs jag inte lägga mig i, men jag skulle gissa att väldigt få av forumskribenterna skulle vara så kompromissovilliga i verkliga livet, som de tipsat Erik om att vara.

Hoppas ni löser detta, kom ihåg att det bara är en stereo ni slåss om...

Post subject: Re: Idoter!
PostPosted: Sun Nov 12, 2006 18:17 
Site Admin
Site Admin

EttaMedKokvrå wrote:
Vad är det för råd ni ger honom egentligen och hur framställer han mig? Som ett freak, precis som ett praktmongo! Jag är varken bortskämd eller dramatisk, han bara överdriver som alltid, och ni, ni bara tror på allt han skriver som om det vore sanningen.
Hej Eriks sambo (antar jag?)!

Vi har bara hört Eriks version, och folk har förmodligen svarat efter bästa förmåga utefter det.
Quote:

Ni är såna fega människor som inte vågar tro på oss. Vi älskar varandra och har det bra ihop, och ja, jag tycker högtalarna är fula. Ni kan ju inte tycka att trälådor i körsbär är något att hurra för! Usch och fy! Ni har säkert inte haft mycket till flickvänner själva.

Usch vad arg jag blir och vad jag är less på ljudnördar. Jag trodde Erik var ensam med sin fetish, men det finns tydligen en hel skog av er.

Hejdå!
Vem är feg, och varför?

Vore kul om du kunda länka till några bilder på hur du tycker att en bra stereo ser ut i ett vanligt vardagsrum, och ännu hellre till ett lyckat exempel på en högtalare som är klädd med tapeter/tyg. Tror fler än jag skulle tycka det var mycket intressant att se!

Last edited by Sony on Mon Nov 13, 2006 21:59, edited 1 time in total.

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 12, 2006 18:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Kan inte låta bli att tycka lite synd om Erik, för låter det så där här på Selleri så kan man ju spekulera i hur det låter där hemma...

Avseende de råd som givits här så får man svar som man frågar. Jag kan då säga att jag står för de råd som jag givit och att jag försöker leva efter dem själv. Vi övriga vet förstås inte mer om Eriks förhållande än vad som berättats här, men för mig är FÖRSTÅELSE (för den andres intressen och värderingar) grunden för en bra relation och jag är ledsen att säga det, men förståelse är inte det första jag kommer att tänka på här.

Hoppas dock att jag har fel, och att allt går att lösa på ett bra sätt!

Post subject: Re: Idoter!
PostPosted: Sun Nov 12, 2006 19:25 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

EttaMedKokvrå wrote:

Usch vad arg jag blir och vad jag är less på ljudnördar. Jag trodde Erik var ensam med sin fetish, men det finns tydligen en hel skog av er.

Hejdå!
Tja man svara ju efter vad som frågas efter. Sedan så vad har detta med fetischer att göra :?: Att blanda in feticsh i detta så undra man ju vad man har för kunskaper om fetischer ( I alla dess former) egentligen.

Om du trodde din pojkvän var ensam om att var musikåtergivningsfreak så troddde du fel, tjejen. Du vet som grekerna säger "Inget är nytt under solen".

Uff! Jag säger detta som TJEJ att jag är glad att jag inte kommer att bestämma alla mm:rar i mitt förhållande. Jag älskar min make aldeles förmycket för att INTE låta hans åsikt och intresse inte få vara en del av honom som gör det till mannen jag älskar för vad han ÄR. Man är två i ett förhållande. båda skall få vara med och bestämma i förhållandet inte bara en som styr och ställer.

Ja du detta är ett Linn-forum då får man råden där efter oxå, så det är vad man kan förvänta sig av ett specialintresseforum. Om svaren inte behagar damen så får man se det som ett bra sätt att vidga sina vyer och förstå att värden är väldigt brokig och man inte altid kan få sin egna vilja igenom i alla lägen även i ett förhållande.

EttaMedKokvrå wrote:
Ni är såna fega människor som inte vågar tro på oss. Vi älskar varandra och har det bra ihop, och ja, jag tycker högtalarna är fula. Ni kan ju inte tycka att trälådor i körsbär är något att hurra för! Usch och fy! Ni har säkert inte haft mycket till flickvänner själva.
Hejdå!
Att du inte gilla körsbär är EN sak. Men blanda inte in som om att det är någon allmängitlig smak för tjejer. Och att Linnister som väljer den färgen inte kan ha haft många flickvänner. Vad du arg på svaren inte blev som behagade dig. Det ger dig ändå inte rätten att hävda att din avsky mot färgen körsbär på trä är något som de "flesta tjejer" delar och är något allmänt vedertaget. Även vi tjejer har olika smak och tycken på färg form på möbler, tapeter, gardiner etc..
Låt du envar av tjejerna bestämma sin smak på körsbär själva. vi klara det väldigt bra utan din hjälp.

Dock så undrar jag VEM som har tvivlat på att ni två INTE älskar varandra, ja du och Erik.

Det är inte operativet som skall ha kontroll över dig, det är du som skall ha kontroll över operativet.
Kontrollfreks kör inte med Windozen.

Last edited by jellyfish on Sun Nov 12, 2006 19:42, edited 2 times in total.

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 12, 2006 19:30 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

dr Hollow wrote:
Kan inte låta bli att tycka lite synd om Erik, för låter det så där här på Selleri så kan man ju spekulera i hur det låter där hemma...

Avseende de råd som givits här så får man svar som man frågar. Jag kan då säga att jag står för de råd som jag givit och att jag försöker leva efter dem själv. Vi övriga vet förstås inte mer om Eriks förhållande än vad som berättats här, men för mig är FÖRSTÅELSE (för den andres intressen och värderingar) grunden för en bra relation och jag är ledsen att säga det, men förståelse är inte det första jag kommer att tänka på här.

Hoppas dock att jag har fel, och att allt går att lösa på ett bra sätt!
Håller med dig. In i minsta mening. Man måste ha förståelse för varandra.

Det är inte operativet som skall ha kontroll över dig, det är du som skall ha kontroll över operativet.

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 12, 2006 21:06 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

:D :lol: :D Troll eller inte... :D :lol: :D
Det här är den roligaste tråden någonsin på selleri.
Ha ha...

Hursomhelst, förståelse och respekt för varandra är som sagt A & O. Då är strumpor och katter sekundärt. Lycka till.

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 12, 2006 21:20 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för ovanstående utspel.

Jag har nu lärt mig läxan att aldrig använda automatisk inloggning mera.

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 12, 2006 21:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag gillar kissen bättre än din förra avatar. Nu slipper jag sitta på helspänn när jag surfar selleri på jobbet. (Jag har tyvärr inte ryggen fri där.)

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 12, 2006 21:31 
Site Admin
Site Admin

Är väl inget att ursäkta, även om var och en ska ha sin egen användare är du nog förlåten för den här gången :wink:

Dessutom fick du en mycket trevligare avatar nu! :D

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 12, 2006 21:43 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

EttaMedKokvrå wrote:
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för ovanstående utspel.

Jag har nu lärt mig läxan att aldrig använda automatisk inloggning mera.

Shit happens! *he he*

Post new topic  Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+02:00