Vaa? Hör du inte vad jag säger?
OK, det låter ju bättre. Jag såg bara de priser som fanns i Selleriinlägget. Men med 19 tusen framförhandlade så räcker det faktiskt till nämnda Movie för nedprutade 18500 kr + AKG lurarna. Jag kan inte se problemet?

När flickvännen sen klagar över att du sitter på en pinnstol framför Classiken hela kvällarna säger du bara att du är tvungen att köpa Unik för att kunna bli social igen. Vips, så har du fått fram ett par tre tusenlappar till i budgeten!
Med vita 5110 för 1500 kr så sparar du 6000 kr på högtalarna. Lägg detta + frakten på Classiken och du är uppe i 17400 kr. Snacka med Jonas och se vad han kan gå ner till inklusive frakt. Kanske är du hemma redan där? Dvs exakt samma budget och färger, men med prestanda och billiga uppgraderingsmöjligheter på en helt annan nivå.
Om du redan nu har bestämt dig (som du säger, man jag inte lyssnar på.

) så är det ändå ett kanonval du gjort, relaterat allt annat som finns på marknaden. Grattis! Jag håller med Ed om att K400 är bra. Alternativet kan vara att välja K10 och dölja den med en vit kabelkanal. Jag tror det var Jajo som hade gjort det, kolla i hans medlemspresentation, det blev snyggt. Viktigast är annars att du ordentligt tunedemar placeringen av högtalarna, på vägg eller på bänk. Vänd kontakten rätt, ha gärna jordat uttag, befintligt eller med fuskjordkabel från ett element. Se till att Classiken står glappfritt och i våg på ditt sideboard (eller en QS vägghylla?). Du lär bli otroligt nöjd och flickvännen kommer inte att klaga sen. Har hon förresten varit med på HF och lyssnat?