Hej!
Är ny på detta forum men har hunnit kika runt lite bland intressanta och matnyttiga trådar. Flera av mina frågor har redan besvarats i de trådar jag läst, men jag har några till... omkring 1000st sådär...
Jag håller på och inhämtar information inför köp av begagnat linn system (cd spelare, förstärkare och högtalare). Själva köpet sker nog först om något år men jag gillar att vara förberedd, samt att jag har tid att hålla utkik efter det jag ska ha och ev. kan köpa delar av systemet tidigare om rätt annons dyker upp.
Min budget är 15000kr och systemet behöver inte lämna hög effekt, jag är ute efter något välljudande, inte bara ljudande. Jag kommer sannolikt inte heller bygga vidare på detta system utan när det är dags för nästa steg (om några år) så får grejjerna flytta in i sovrummet.
Jag har nyligen lyssnat på och (för min budget) blivit rekommenderad en classik music + katan högtalare (jag måste ha stativare som jag kan väggmontera pga barn). Jag tycker att ljudet från denna lilla anläggning var mycket bra, speciellt med tanke på priset. Sedan är iofs mina hifipreferenser något modesta, jag tänker inte tala om vad jag har idag, för då får jag nog inga svar...
Nu undrar jag om ni här på forumet tycker att det är en bra kombination jag blivit rekommenderad?
Är det tex bättre att satsa på ett par tukan om man "bara" ska ha en classik music, eller är det en väsentlig skillnad mellan tukan och katan på en classik music?
Finns det någon annan kombination (med separata delar) som är mer sprisvärd och klarar min budget?
Om jag för att öka mina valmöjligheter (och för att få ännu bättre ljud) lägger på 5000kr (totalt 20000kr), hur ser rekommendationen då ut med nämnda kriterier?
/GForce