Jag kommer att flytta från hus till lägenhet rätt snart och funderar då på vilka högtalare som funkar bäst på låg volym? Jag har aktiva Katan nu och tycker väl att dom kräver rätt hög volym för att "blomma" ut och få till en bra tune. Jag har inget emot lite lägre volym hursomhelst så det känns inte så negativt om ni förstår vad jag menar, utan jag är bara ute efter att försöka hitta en så bra lösning som möjligt
Är det så att aktiv drivning alltid är bättre för låga volymer eller skulle jag vinna på att byta förstärkare? Jag har AV 5125 nu, skulle lyssningen på låg volym bli bättre med en 2250 eller en Majik 2100. Det här är ju ruggigt svårt att lyssna sig till och få demat, så jag hoppas på forumets stora kunskaper
Ett annat alternativ är ju att byta burkar som jag är inne på i ett par andra trådar tex till Komponent 110 eller Akurate 242.
En annan tanke som slog mig var sub, det kanske är galet med tanke på att jag ska flytta till lägenhet men den skulle man ju kunna ha lågt ställt och ibland när man vill och kan så drar man på vad tror ni om det?
Det kanske är så att jag inte klarar av att ställa in mina högtalare och skulle behöva experthjälp för att ställa in dom, det kanske är det jag ska börja med?