selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 01:34

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
PostPosted: Thu Oct 12, 2006 21:59 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Jag håller på att bygga upp ett enklare biosystem och har under åren samlat på mig skivspelare och en del annat som jag vill byta mot slutsteg och i andra hand sälja. Jag vill helst ha en sen 2250 i silver i andra hand 5125 i sliver. Pengar hit och dit får diskuteras.

Jag har:

1 Axis med Basik plus, K9 med fräch K5 nål. Motorstyrnongen är nyrenoverad av Linn innan servicen lades ned. Jag har provat att spelaren fungerar men ej använt den. (Dottern ville hellre ha en Technics 1210). Fult lock. I samband med renovering av motorstyrningen gjordes också genomgång av spelaren av Kalle på High Fidelity i Stockholm som då monterade pickupen.

2. Basik med Rega 250 tonarm som är moddad av Mirre på Veteren HI FI i Stockholm. Mirre bygger Simply Black skivspelarna och mycket kunnig när det gäller vinyl. Modifieringen innebär bättre tonarmsmotvikt. Kablage från SME och bulletpugs. Ny Audiotechnica At 95 nål som sitter i K5 skal. Locket har en spricka på ena sidan vilket gör att den inte är alltför framträdande. Anledningen till tonarmsbyter var Akito 1. med trasigt lager. Det gick inte att hitta en Linnarm till ett rimligt pris. Denna spelare rockar fett. Regan är en bättre arm än Basik Plus och Akito 1 och klarar av att hantera MC pickuper vilket ger större valmöjligheter.

3. Linn LK1 annons ligger redan ute.

4. Target skivspelarhylla.

5. Fräscht Vallhalla kort = motorstyrnig till LP 12:an.

Allt kan ses och provspelas i Skarpnäck. Eftersom orginalkartonger saknas till skivspelarna vill jag helst inte skicka dom.

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 12, 2006 22:54 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Jag glömde skriva att Axisen har ny svart tonarmskabel. Kabeln som följde med Basik Plus armen har mycket sämre RCA kontakter. Men den gamla kabelen är också till salu. Inte så svårt att löda på nya bättre kontakter för den som vill.

Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 

All times are UTC+02:00