selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat May 03, 2025 17:39

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
PostPosted: Mon Oct 02, 2006 14:01 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Hej!

Har länge gått och funderat på vad man kan göra åt fula kablar som hänger ner från t.ex. vägghyllan till LP12an. Eftersom min skivspelare sitter i ett hörn av rummet finns det här möjlighet att dra kabelkanal upp till hyllan på ett relativt osynligt sätt. Hur bra är det nu att blanda en T-kable med en Ching Cheng till Lingo? Nån som testat? Om inte annat kommer jag köpa ett gäng kanaler och göra ett rejält test. Återkommer här med resultat.

/ jajo

Post subject:
PostPosted: Mon Oct 02, 2006 14:37 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Kör hårt det blir intressant att höra. Lite fegt tycker jag det är med kabelkanaler dock, fräs in dom i väggen istället :wink:

Jag har fräst in antennkabel och skarvsladden i golvlisterna/väggen men signalkablarna döljs av min bänk så dom har jag inte gett mig på.

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 05, 2006 22:30 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Har börjat experimentera lite...

Image

Köpte först 1 meter 20x20mm kabelkanal och drog el och t-kable i samma. Lät skit! 3 meter kabelkanal på Biltema för 69:- med signalkabel och elkabel i separata kanaler låter lika bra som att ha kablarna hängades.

/ jajo

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 05, 2006 22:50 
Moderator
Moderator

Låter det OK när kabelkanalerna sitter så tätt som på bilden, eller har du separerat dem?

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 06, 2006 09:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

per wrote:
Låter det OK när kabelkanalerna sitter så tätt som på bilden, eller har du separerat dem?
Ja, jag hör ingen (större) skillnad mellan att ha dem som på bilden och att slita loss dom ur kabelkanalen och låta dem hänga fritt. Det är extremt enkelt att testa eftersom kabelkanalen är "öppen", det är bara att ta tag i en kabel och dra ut den ur kanalen. Det estetiska väger så tungt att även väldigt små försämringar skulle kunna accepteras, men jag tycker som sagt att det låter bra. Att köra i samma kanal var ingen hit som jag skrev tidigare, det blev instängt och klart mindre livfullt.

/ jajo

Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC+02:00