stranna wrote:
Det är ju inte mycket som skiljer dessa i pris längre.
Då har du inte fått någon bra deal på 5103:an anser jag. Det borde skilja minst 5000:- vilket är ca +40% på priset.
stranna wrote:
Det jag läst här på forumet är ju att de flesta likställer 5103an med exotik om man kör 2 kanal.
Som nöjd Exotikägare kan jag hålla med om att 5103an är bra på 2-kanal. Jag tycker inte att en ny* Exotik för 26500:- är motiverat när det ibland dyker upp* 5103or där prisskillnaden är mer än 10000:-.
stranna wrote:
1) Har ett 5103 hemma nu som låter bättre än kolektor men ska man avvakta och köpa exotik istället?
2) Det jag hakat upp mej på är att 5103an upplevs långsam i kommandon jämfört med kolektorn eller är det en inställning jag missat? Hur är exotik på samma punkt?
3) 5103 an är ju inte så illa heller men som sagt frågan är om man ska avvakta och leva med sin kolektor ett tag till eller köra 5103 ett halvår eller så
4) Eller ska man helt enkelt avvakta och köpa ett 2250 till först innan man gör något mer
5) men exvis ett kairn skulle också funka ett tag
1) och 3) Du vill ha en Exotik och då borde du köpa det direkt efter Kolektor. Det vanliga rådet är att inte göra temporära uppgraderingar som kostar onödiga pengar.
2) Jag upplever inte Exotik som slö. Däremot gör den mute ner till 0 och sedan mute upp till vald volym när man väljer en annan ingång. Det tar ca 2 sekunder.
4) Tänk source first. Fjärde punkten får mig dock att undra om din pickup är slut. Du vill uppgradera för att det ska bli bättre men du vet inte vad du är missnöjd med. Kan puppan vara sliten?
5) Själv köpte jag en Kairn efter Kolektor men den var bara roligt i två veckor. Rekommenderas inte.
*Finns inte längre. Ny kostar 49000:-.
*dyker upp
Jag har läst igenom hela din medlemspresentation och det var roande läsning. Det blir spännande att läsa vad du har för anläggning om en månad och efter årsskiftet.