jajo wrote:
Bill50x wrote:
Suck. Jag bara tänker på hur mycket god live-musik man kan avnjuta för 12 papp.....
Jag har aldrig gillat såna där jämförelser. "Tänk om du hade lagt dina stereopengar på live-konserter istället". Du ska ha tid att åka runt på live-konserter också. Och allt som är live är inte bra. Live-musik är ett härligt komplement till en bra anläggning och skivsamling hemma.
Men visst, 12k är mycket pengar för en plint.
/ jajo
Du har rätt förstås, man kan inte byta live-konserter mot musiklyssnandet hemma. Men om man kan få en "vanlig" plint för 3-4 tusen och en pianolackad kostar 12, då kan man ställa sig frågan om det är värt mellanskillnaden. Har man slantarna och tycker det är värt skillnaden så är det inga problem. Behöver man prioritera kommer saken i ett annat läge.
En del av min kommentar baserar sig på att jag tycker många av Linns produkter är överprissatta. Är Linn Majik cd-spelare tex 10 ggr bättre än en spelare för tre tusen? Finns det något i spelaren som motiverar en prislapp på nära 30 tusen? Jag skulle påstå, nej. I så fall måste det vara en otrolig utvecklingskostnad i botten.
Nu spelar detta mindre roll i det stora hela. Linn har gott om kunder som anser att grejorna är värda vad de kostar, annars skulle dom inte sälja något. Och det är bara att gratulera Ivor till hans positionering på hifi-marknaden, den har varit mycket lyckad.
/ B