Lejonklou wrote:
Så enkelt är det i min mening. Har jämfört samtliga källor (Unidiskar och LP12-varianter) med varandra, via Exotik eller Majik Kontrol (som jag tycker är en aning sämre) och det är brutalt mycket större skillnad än att byta försteget.
Grejen är att det gäller att bortse från prislappen - något som är svårt för de flesta, både hifi-tidningar och konsumenter - och bara lyssna på resultatet. Källan gör större skillnad, punkt slut. Och den största skillnaden just nu är Unidisk 2.1 till 1.1.
I denna logiska source first-anda släpper jag nu ett ultimat separat MM-steg för de som vill köra maxad LP12 med titan-Ekos och Adikt. Lejonklou Slipsik är namnet. Kommer att spöa en Ekos II/Akiva/Linto hur lätt som helst.
KUL KUL!
Vi snackar tune dem, men hur LÅTER det då? Får man samma lätta känsla som med en MC puppa?
Jag har hört Adikt o den låter lite (överdriver nu men ni fattar tror jag) raspigt som alla andra MM puppor.
Vissa anser att Ikemi/Kontrol är bättre än 1.1/Exotik. Samma personer (ofta butiker i UK, som ofta intresant nog även säljer B&Whögtalare o Naim) brukar anse att Solo passivt/242 slår 5125 aktivt/242.
Dessa personer bruka också lyssna på SOUNDET, o tycka att det är lika viktigt som "tunen".
O jag fatter exakt hur de resonerar. klimaxprodukterna är överlägsna på att låta snyggt.
Jag som ägt 1.1/Ikemi/Kontrol/Exotik kan meddela att man fattar inte hur BRA Ikemi är innan den körts genom Kontrol.
1.1/Exotik ägarna har inte hört vad en Unidisk kan prestera!
O har man hört Twin o Solo med bra insignal, så bara ÄR det målet.
Någon gång ska jag ha ett gäng Klimax slutsteg o köra aktivt. Nära på skit samma vad för högtalare som används, sourse first gäller överallt! Burken ÄR minst viktig
Bara att inse att i Klimaxserien har Linn inte bara tagit tune dem till oanade höjder, men även fått det att låta lika bra eller bättre än de exotiska HIFI märken.