selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat May 03, 2025 13:19

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Nyblive Linn ägare
PostPosted: Thu Aug 10, 2006 23:06 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Första inlägget på forumet som nybliven Linn ägare. Jag har fortfarande långt ifrån dom värsta sakerna, men är riktigt nöjd med vad jag köpt med tanke på att det var förhållandevis "billigt" och i mina öron för det priset låter grymmt bra. Har köpt en begagnad Classic samt Unik högtalare. Har gjort den första uppgraderingen nu då jag bytte dom medföljande trådsmala kablarna mot K20 vilket blev ett enormt lyft.

Min fundering är.......det går ju att koppla slutsteg till classicen. Har sett att man kan köpa LK 85 och LK 140 till väldigt rimloiga pengar begagnat. Är det värt det? Det är ju förhållandevis små och lättdrivna högtalare så bör jag märka någon skillnad om jag lägger ner dom cirka 4000 kr som det kan röra sig om? Det kanske bara är hörbar skillnad på större högtalare....eller?

Någon kanske vet mer än mig :)

Mvh
Jonas

Post subject:
PostPosted: Fri Aug 11, 2006 17:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Kul att du har valt linn, verkligen o välkommen hit. Ja du kan säkert hitta en lk 140 för rimlig peng. Sedan kanske ett par katan kan passa, eller kan. Då får du finfina grejer för relativt lite pengar.

Post subject:
PostPosted: Fri Aug 11, 2006 18:53 
Site Admin
Site Admin

Hej och välkommen till forumet Classic!

Farligt att direkt skriva funderingar på uppgraderingar, slutar nästan alltid dyrare än man tänkt efter lite välmenande råd här. Förhoppningsvis ännu bättre ljud också så såklart men ändå...

Nytt slutsteg kan vara en ide, men jag skulle då fundera på något i klass med minst en lk140 så att det blir en rejäl förbättring i allmänna konkursen så att säga. Har ingen aning om vad unik går för mer än att jag hört dem som bakhögtalare i ett grymt bio-system och då skötte de det galant. Hur tycker du de låter, har du jämfört med några andra högtalare?

Post subject:
PostPosted: Sun Aug 13, 2006 20:37 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Sony wrote:
Hej och välkommen till forumet Classic!

Farligt att direkt skriva funderingar på uppgraderingar, slutar nästan alltid dyrare än man tänkt efter lite välmenande råd här. Förhoppningsvis ännu bättre ljud också så såklart men ändå...

Nytt slutsteg kan vara en ide, men jag skulle då fundera på något i klass med minst en lk140 så att det blir en rejäl förbättring i allmänna konkursen så att säga. Har ingen aning om vad unik går för mer än att jag hört dem som bakhögtalare i ett grymt bio-system och då skötte de det galant. Hur tycker du de låter, har du jämfört med några andra högtalare?

Köpte spelaren och högtalarna på Takt och ton i Luleå. Var ute efter ett par mindre "smäckra" högtalare då jag har en fru i huset som är väldigt kräsen :wink: Jämförde inte med några andra högtalare från Linn då det för stunden låg så pass mycket högre i pris än Unikarna och utanför min tänkta budget. Jag lyssnade dock på lite andra märken som Wharfedale och Kef i ungefär samma prisklass. Dom hade inte en chans. Linn högtalarna spelade mycket renare. Tycker att Unikarna är riktigt bra i vanlig 2 kanals lyssning. För storleken imponerande bas.

Tanken är i framtiden när vi skaffat hus att göra ett rent lyssnings och bio rum. Då blir det större saker där frun inte har något att säga till om :P Får leva med detta system så länge och det funkar som sagt helt ok! Möjligen då att uppgradera med en LK 140. Skall försöka se till att få lyssna på en sån lösning med en Classic, Unik och en extra LK 140 för att se om det är värt pengarna.

Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC+02:00