Sony wrote:
Hej och välkommen till forumet Classic!
Farligt att direkt skriva funderingar på uppgraderingar, slutar nästan alltid dyrare än man tänkt efter lite välmenande råd här. Förhoppningsvis ännu bättre ljud också så såklart men ändå...
Nytt slutsteg kan vara en ide, men jag skulle då fundera på något i klass med minst en lk140 så att det blir en rejäl förbättring i allmänna konkursen så att säga. Har ingen aning om vad unik går för mer än att jag hört dem som bakhögtalare i ett grymt bio-system och då skötte de det galant. Hur tycker du de låter, har du jämfört med några andra högtalare?
Köpte spelaren och högtalarna på Takt och ton i Luleå. Var ute efter ett par mindre "smäckra" högtalare då jag har en fru i huset som är väldigt kräsen

Jämförde inte med några andra högtalare från Linn då det för stunden låg så pass mycket högre i pris än Unikarna och utanför min tänkta budget. Jag lyssnade dock på lite andra märken som Wharfedale och Kef i ungefär samma prisklass. Dom hade inte en chans. Linn högtalarna spelade mycket renare. Tycker att Unikarna är riktigt bra i vanlig 2 kanals lyssning. För storleken imponerande bas.
Tanken är i framtiden när vi skaffat hus att göra ett rent lyssnings och bio rum. Då blir det större saker där frun inte har något att säga till om

Får leva med detta system så länge och det funkar som sagt helt ok! Möjligen då att uppgradera med en LK 140. Skall försöka se till att få lyssna på en sån lösning med en Classic, Unik och en extra LK 140 för att se om det är värt pengarna.