Ken wrote:
Linn brukar ju alltid ha en intern ranking av alla sina produkter som handlarna närmast slaviskt följer i sina rekommendationer - är det inte så i det här fallet??
Under 16 års arbete med Linn har jag aldrig stött på någon "intern rankning", varken på papper eller muntligen. Det enda försöket till
officiell rankning var väl i en produktkatalog under mitten av 90-talet, då Linn satte stjärnor bredvid sina produkter.
Anledningen till att många är så pass överens är inte att de blir åtsagda vad de ska tycka utan att de lyssnar på samma sätt: De använder Tune Dem. Jag stöter ofta på åsikten att Linn skulle diktera vad handlarna ska tycka, men Linn gör med handlarna precis som de gör med slutkunderna: Spelar på sina apparater och frågar åhörarna vad de upplever för skillnad.
Ibland uppstår det diskussioner, som i fallet Majik/SC. Samma sak var det med exempelvis Genki/Karik, där de flesta jag talade med föredrog Genki men Linns helpline svarade att Karik var en bättre spelare.
Slutsatsen man kan dra när dessa diskussioner uppstår
mellan folk som använder Tune Dem är att alternativen ligger rätt nära varandra.