selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat May 03, 2025 17:45

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 62 posts ]  Go to page 1 2 3 4 5 Next
Author Message
PostPosted: Wed Jun 28, 2006 00:31 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

För er som inte noterat det skall Ljudkompaniet i Uppsala byta lokaler. I samband med detta säljer de ut allt, inklusive möbler och tavlor. Förutom Linn har de grejor från bland annat Arcam, audiovector och Grado.

Kolla på www.ljudkompaniet.se och klicka på nyheter. Där ligger också en prislista på utförsäljningen.

/Malte

Post subject:
PostPosted: Wed Jun 28, 2006 01:07 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Skumt, de stänger om ett par dagar o vet inte var de ska flytta...
Att huset ska rivas har de ju vetat om länge kan man ju anta.

Låter som de inte startar igen.
Ja menar, stänga under en tid dödar ju allt kundintresse. De går då till andra leverantörer.

Hur många gånger har de flyttat nu?
Vid floden...vid Vdala...gamla stället...nya stället

Post subject:
PostPosted: Wed Jun 28, 2006 08:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Om de nu verkligen vill bli av med grejjerna så var de ju inte så där jättebilliga. LK140 för 8.500 t.ex...

Och som Jan säger, de stänger men vet inte vart de skall flytta. De verkar inte ha någon vidare framförhållning?! :?

Post subject:
PostPosted: Wed Jun 28, 2006 11:16 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

sportbilsentusiasten wrote:
Skumt, de stänger om ett par dagar o vet inte var de ska flytta...
Att huset ska rivas har de ju vetat om länge kan man ju anta.

Låter som de inte startar igen.
Ja menar, stänga under en tid dödar ju allt kundintresse. De går då till andra leverantörer.

Hur många gånger har de flyttat nu?
Vid floden...vid Vdala...gamla stället...nya stället
Stämmer bra det. Bra koll du har från grodätarlandet :)

Post subject:
PostPosted: Wed Jun 28, 2006 14:56 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

För er som är intresserade av Quadraspires vägghylla Q4, så har Ljudkompaniet en sådan till salu. Maple och silver, hämtpris 2 250 kr. Fel färgsättning för mig, men det finns kanske andra spekulanter!

Post subject:
PostPosted: Wed Jun 28, 2006 17:25 
Site Admin
Site Admin

Skulle ha haft Jajo här, han är säkert insatt i vad som är på G. Men kanske någon annan här som också har mer information att bidra med.

Post subject:
PostPosted: Wed Jun 28, 2006 23:28 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Mer information om ny lokal kommer snart, håll koll på Ljudkompaniets hemsida för mer information.

En sak som jag tycker låter väldigt trist är att många nya kunder har demat prylar för fullt hos dom men köper dom nånstans på nätet istället för att spara någon krona. Jag har sagt det förut, det sättet att agera kommer att döda våra bra service suppliers i Sverige. Och då kommer det inte att finnas nånstans att lyssna på grejerna innan man handlar. Än mindre få bra service. Mycket trist utveckling måste jag säga... :cry:

Post subject:
PostPosted: Wed Jun 28, 2006 23:37 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

...

Last edited by Malte Lilja on Thu Jun 29, 2006 13:25, edited 2 times in total.

Post subject:
PostPosted: Wed Jun 28, 2006 23:40 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Jag tror inte att det finns någon anledning till oro. Flytten verkar vara helt i sin ordning!

Post subject:
PostPosted: Thu Jun 29, 2006 00:28 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Harry Våffla wrote:
Mer information om ny lokal kommer snart, håll koll på Ljudkompaniets hemsida för mer information.

En sak som jag tycker låter väldigt trist är att många nya kunder har demat prylar för fullt hos dom men köper dom nånstans på nätet istället för att spara någon krona. Jag har sagt det förut, det sättet att agera kommer att döda våra bra service suppliers i Sverige. Och då kommer det inte att finnas nånstans att lyssna på grejerna innan man handlar. Än mindre få bra service. Mycket trist utveckling måste jag säga... :cry:
Fast andra butiker klagar inte på detta.
Det är en naturlig utveckling. Bara att anpasa sig o erbjuda konsumenterna som köper hos butiken ett så pass stort mervärde att de stannar.
tex löpande kontakt o tweaks som ökar prestandan.

Post subject:
PostPosted: Thu Jun 29, 2006 09:41 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

sportbilsentusiasten wrote:
Harry Våffla wrote:

Fast andra butiker klagar inte på detta.
Det är en naturlig utveckling. Bara att anpasa sig o erbjuda konsumenterna som köper hos butiken ett så pass stort mervärde att de stannar.

tex löpande kontakt o tweaks som ökar prestandan.
Vad menar du med att anpassa sig? Att jobba utan lön på ideell basis är det att anpassa sig?

Jag skulle vilja påstå att med Internetanvändningen så har det uppstått en snålhetsattityd där många kunder inte tänker på att den lilla merkostnaden är den som garanterar att det finns en lokal butik med ett bra sortiment och god service. Om alla alltid ska handla på nätet för att spara de sista hundralapparna (även om det ibland kan bli dyrare med frakter m.m.) är att lura sig själv.

Att överhuvudtaget kunna tänka sig att utnyttja en handlare där man lägger ned mycket tid på att dema och prova och låna hem, därefter köpa grejerna på nätet istället för att spara 500 kronor är ett jäkla sätt. Med det synsättet dröjer det inte länge innan man får nöja sig med att bläddra på en hemsida och titta på nya produkter....

Det är bara att titta här på forumet, jag tycker man ser den attityden i många trådar där man bara tittar på priset på en produkt och inte tänker längre än så. Att SIBA och Onoff konkurrerar med billigt, billigt, billigt är en sak men det är trist att se att samma företeelse finns i vår lilla community också.

Post subject:
PostPosted: Thu Jun 29, 2006 09:48 
Moderator
Moderator

Jag tror det kommer vara en nödvändighet i detaljisthandeln framöver att tillverkare subventionerar priser till handlare som lägger ner resurser på att sälja och promota just den tillverkarens produkter.

Eller att fler gör som Linn, Rolex och bilbranchen, dvs att deras produkter inte går att köpa per postorder.

Post subject:
PostPosted: Thu Jun 29, 2006 09:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Harry, du har helt klart en poäng. Jag tycker definitivt att jag fått valuta för de extra pengar jag lagt på att handla hos HF. Tweaks, ibland rabatter, tips, injustering hemma etc. Support your local dealer!

Post subject:
PostPosted: Thu Jun 29, 2006 12:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Det finns väl inga näthandlare som säljer Linn-grejor eller?

Man får ju hålla isär privat handel över nätet och kommersiella handlare på nätet/utanför nätet.
Så som jag ser det så är det stora problemet att min handlare, GBG aldrig har det som jag vill köpa begagnat. Hade han haft det så hade jag mycket hellre köpt det av honom, då kan man ju dessutom byta in sina gamla grejor, få en säker affär (man riskerar inte att bli lurad) osv.
Om det sedan kostar några tusenlappar extra spelar ingen större roll.
Men skall jag vänta in tex ett par Klout så får jag väl vänta tills jag blir pensionär.
Ett problem är faktiskt att Linn har lite tunt sortiment i vissa kategorier just nu, vilket leder till mer begagnathandel.
Ge mig nya Klout-look-a-likes för 12000kr/styck
Försteg för 12000kr
osv
mvh
Steffe

LP12/Cirkus/Lingo/Ekos/Adikt
Majik DS/Kontrol/6100/Espek

Post subject:
PostPosted: Thu Jun 29, 2006 12:28 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Vissa saker har ju faktiskt sålts över nätet som Classikar och Classik Movie. Däremot kan man ju köpa från en utländsk handlare som kanske blir lite billigare pga mindre moms och/eller valutaeffekt. Finns dom som gör det.

Jag har köpt mycket begagnat av min handlare, man får inte ha för bråttom. Dessutom noterade jag mitt intresse för vissa saker så han visste vad jag ville ha när det dök upp. Mina Keltikar är ett sådant bra exempel. Men visst, vill man ha det allra senaste kan det ju vara marigt...det lär ju inte vimla av begagnade Akkurate eller Unidisk 1.1:or.

Det är tyvärr en del som inte resonerar som dig Stephan utan som gladeligen ger sig i kast med skumma erbjudanden på ebay till toklåga priser. Eller försöker pruta in i absurdum.

Post new topic  Reply to topic  [ 62 posts ]  Go to page 1 2 3 4 5 Next

All times are UTC+02:00