sportbilsentusiasten wrote:
Harry Våffla wrote:
Mer information om ny lokal kommer snart, håll koll på Ljudkompaniets hemsida för mer information.
En sak som jag tycker låter väldigt trist är att många nya kunder har demat prylar för fullt hos dom men köper dom nånstans på nätet istället för att spara någon krona. Jag har sagt det förut, det sättet att agera kommer att döda våra bra service suppliers i Sverige. Och då kommer det inte att finnas nånstans att lyssna på grejerna innan man handlar. Än mindre få bra service. Mycket trist utveckling måste jag säga... 
Fast andra butiker klagar inte på detta.
Det är en naturlig utveckling. Bara att anpasa sig o erbjuda konsumenterna som köper hos butiken ett så pass stort mervärde att de stannar.
tex löpande kontakt o tweaks som ökar prestandan.
Vad menar du med att anpassa sig? Att jobba utan lön på ideell basis är det att anpassa sig?
Jag skulle vilja påstå att med Internetanvändningen så har det uppstått en snålhetsattityd där många kunder inte tänker på att den lilla merkostnaden är den som garanterar att det finns en lokal butik med ett bra sortiment och god service. Om alla alltid ska handla på nätet för att spara de sista hundralapparna (även om det ibland kan bli dyrare med frakter m.m.) är att lura sig själv.
Att överhuvudtaget kunna tänka sig att utnyttja en handlare där man lägger ned mycket tid på att dema och prova och låna hem, därefter köpa grejerna på nätet istället för att spara 500 kronor är ett jäkla sätt. Med det synsättet dröjer det inte länge innan man får nöja sig med att bläddra på en hemsida och titta på nya produkter....
Det är bara att titta här på forumet, jag tycker man ser den attityden i många trådar där man bara tittar på priset på en produkt och inte tänker längre än så. Att SIBA och Onoff konkurrerar med billigt, billigt, billigt är en sak men det är trist att se att samma företeelse finns i vår lilla community också.