sportbilsentusiasten wrote:
Splitta INTE upp i två system
Sata på ett kalasbra system som spelar både 2-kanal o film.
Sätt inte Keilidh bak. Är lite overkill om man nu inte har supergrejjer för resten. Stora är de med..
Mer drag = byt till 5140/Espek. (frontar)
Leta sedan till du hittar Ekwall som matchar Espek, kommer inte ihåg vad centern till 5140 hette.
Med dessa högtalare kan du uppgradera källa/stärkare till toppnivå utan att de skämmer ut sig.
Vad är källa/stärkare föresten?
Varför skulle inte Trikan funka med keilidh? Märklig råd 
Orsaken att jag inte är främmande att splitta till två system är att ungarna gärna ser film, medan jag själv avnjuter allskens musik. Dvs. jag har inget emot att lyssna på bra stereohögtalare i annat rum, medan andra tittar på film. Men jag vill ha så bra ljud som möjligt i båda uppsätten.
Drömmer fortfarande efter den otroliga filmljuden jag hörde i, tror det var 1995, 1 vecka innan Linnbutiken i Borås slog igen dörrarna. Det var där jag insåg vad bra ljud var för första gången, även som 5.1 system. Kommer inte riktig ihåg det uppsättet, men det var nog Tukan eller Katan, m.m.
Skulle du kunna utdjupa det där med Keilidh bak... menar du att dom är för riktade som surroundare?
Enligt säljare så var Keilidh såpass olika annat i Linnväg att det inte fanns någon riktig bra center som passade. Det är därför jag nu har börjat titta lite mera på andra märken också.
Tillsvidare tänkte jag hålla diskussioner om förstärkare undan, men läget är detta: Förstärkeriet är inte klart än, till en början så lär det sannolikt bli en receiver av vanligt märke, typ Pioneer, Denon eller liknande. Möjligtvis Arcam, men då lär prislappen bli såpass hög att man nog får smyga med den information till den bättre halvan ...
Sen är planen att gradvis uppgradera tills man blir riktig nöjd.