selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat May 03, 2025 00:01

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sat Apr 01, 2006 14:27 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Var just inne och kolla lite på tonlägetshemsida och såg att två av deras systemförslag innehöll naimelektronik (cdx2, 202 och 200) tillsammans med Espek eller Akurate. Det låter som spännande kombinationer. Är det någon som har har haft chansen att lyssna på desa?

Post subject:
PostPosted: Sat Apr 01, 2006 16:02 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Inte just de kombinationerna men däremot CD5I och Nait tillsammans med ninka och det lär mycket bra.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J

Post subject:
PostPosted: Sat Apr 01, 2006 16:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ja, jag har hört det med Espek. Kul system och det finns klara skillnader mot om man kör med Linn-elektronik. Man får ett röj som man på viss musik kan sakna lite om man kör Linn. Fast på tunedem var ju Uni1.1, Kinos och 200W chakra helt överlägset. Inte helt rättvist då det kostar betydligt mera, man får ju ta något i samma prisklass t ex SC och 200Wattaren kanske. Tycker nog dock att Naims 200 driver Espek bättre än 100W chakra som känns lite tunt, vi gjorde inga jämförelser här dock.

Men det här är ju inget nytt, jag har ju förr hört Naim med 5140 och det har funkat jättebra. Så bra att jag har varit sugen att gå över. Men då skulle jag har köpt CDX i stället för Ikemi när det begav sig. På den tiden var det antagligen 82+180 vi körde.

Post subject:
PostPosted: Sat Apr 01, 2006 17:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

hepcat wrote:
Inte just de kombinationerna men däremot CD5I och Nait tillsammans med ninka och det lär mycket bra.
Låter spännande. När min Karik Numerik säckar ihop så ska jag ta ett helhetsgrepp och byta ut både cd-spelare och förstärkare. Högtalarna kan jag nog ev behålla (Ninkas). Naim står definitivt med på min short list över vad jag kommer att utvärdera då. Har hört dem (cd5i och nait 5i)tidigare fast med Monitor Audio högtalare och det lät väldigt bra. MA är ju dock rätt olika Ninkas, så det var ju trevligt att höra att naim verkar funka även med dem.

Post subject:
PostPosted: Sat Apr 01, 2006 22:25 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Som du vet är ju Naimelektronik och linnhögtalare en klassiker.
Nå det var ju inte det som var ditt påstående eller fråga. Jag har kört LP 12/CDi, 72/hicap/250 och Katan ibland och det fungerar mycket bra ihop. Jag skall testa min gamla Nait också och se hur det blir någon dag. Det vore spännande och prova med Naims entry level produkter men tyvärr det har jag inte gjort. Men fungerar det bra med olive serien till Katan borde det funka med nya serien också även till Ninka.

Det är värt att prova innan uppgradering även om jag tycker att exvis Movien är mycket prisvärd.

/Roger

Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC+02:00