selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat May 03, 2025 00:13

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sun Mar 26, 2006 20:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Har bestämt mig för att det blir en Majik CD så fort den går att beställa men vilket försteg ska jag gå på? Jag hade tänk koppla in ljudet från min DVD-Recorder Pioneer 530 för att se film. Jag lutar åt ett 5103 men även ett Exotik kan vara aktuellt. Vad tror ni? alla tips mottages.

Viktigast är ju 2 kanal annars hade det blivit en Unidisk SC men jag vill ju ha så bra ljud som möjligt från DVD recordern också. Intuitivt känns det som att det skulle bli bättre ljud med ett 5103 och köra med digital signal.Priset talat för 5103 men det skiljer inte så mycket till en beggad Exotik heller. Velig som vanligt

Majik Kontrol blir det förmodligen inte eftersom jag i princip bestämt mig för att avveckla all vinyl

Post subject:
PostPosted: Sun Mar 26, 2006 21:13 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Du ställer ju fel fråga. Om du bara är ute efter att optimera utifrån CD är ju svaret tveklöst Exotik, då det är bättre än 5103.

Problemet, om jag tolkar dig rätt, är att du vill få bra ljud på DVD också och då vill ha en bra digitaldel. Dvs Exotik+DA om du vill ha något digitalstöd från Exotik - en produkt som inte är släppt och som är rejält dyrare än en begagnad 5103:a. Säkert bättre också.

Som vanligt en fråga mellan dig och din plånbok...

Post subject:
PostPosted: Sun Mar 26, 2006 21:33 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Just det glömde att säga att Exotik + DA var uteslutet pga av priset. Blir det en Exotik så blir det 2-kanal från DVD-recordern. Hmmm jag svarade nog just på frågan Vill ju egentligen slippa fundera på center och bakhögtalare så det talar ju för Exotik. Ok men då blev det ju lätt skippar jag vinylen = Exotik. Kan jag inte släppa vinylen så får det väl bli en Majik Kontrol

Post subject:
PostPosted: Mon Mar 27, 2006 10:00 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

don Tomaso wrote:
Just det glömde att säga att Exotik + DA var uteslutet pga av priset. Blir det en Exotik så blir det 2-kanal från DVD-recordern. Hmmm jag svarade nog just på frågan Vill ju egentligen slippa fundera på center och bakhögtalare så det talar ju för Exotik. Ok men då blev det ju lätt skippar jag vinylen = Exotik. Kan jag inte släppa vinylen så får det väl bli en Majik Kontrol
Eller Exotik+Hudik alt en gammal LK1??

Post subject:
PostPosted: Mon Mar 27, 2006 10:37 
Site Admin
Site Admin

Som Otto säger, Exotic + Huddik bör väl rymmas i budgeten om en Exotic gör det? Modernare produkt än 5103 och känner du dig rik i framtiden finns ju alltid möjligheten med instickskortet.

Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC+02:00