sportbilsentusiasten wrote:
per wrote:
Jag skulle tro att kombinationen 5103/Unidisk inte är någon lyckad kombination. Inte för film i flerkanal i alla fall. 5103 kan inte ta in analogt ljud i fler än två kanaler, och jag tror digitaldelen i 5103 är radikalt sämre än i Unidiskarna. Att köpa en Unidisk för 60 lappar för att sedan endast ta digitalsignal tror jag är dåligt utnyttjande av resurser. 5103/Majik CD skulle säkert vara en fin kombination dock.
Notera!
Om man kör Unidisk till Kinos/Kisto så kör man endast 2kanal på CD (analog kabel till försteg).
Men...vid film 5.1 kör man normalt en digitalkabel till försteget.
Just detta har retat en hel del Linnister som anser att Unidisk är dyr då den "bara" nyttjas som transport i filmkonfiguration.
Du kan välja mellan att köra digitalt eller analogt (5.1) mellan Unidisk och Kisto/Kinos för att få ut DD eller DTS.
Enligt Linn (Officiellt) så ska det inte vara någon skillnad mellan dessa två kopplingar i fallet 1.1/Kisto. Både Kisto och 1.1 ska ha samma D/A-konverter och därigenom så ska det funka lika bra med bägge alternativen.
Givetvis finns det alltid skillnader, men jag har själv inte jämfört och jag har inte hört någon som testat heller.
Men givetvis uppstår en fråga: 1.1 eller 2.1 digitalt till Kisto (eller annan förstärkare)... skillnad?
/M