sportbilsentusiastenskrev:Skrev du inte att det var en Twin chakra han drev Akurate 242 med?
var det en Klimax Twin + chakra...verkar som en skum kombination.
Det var en twinchakra, en control, en unidisc 1.1, ett par akurate 242..kan det stämma? Fantastiskt lät det iaf.
sportbilsentusiastenskrev:
Det är inte mitt intryck, snarare tvärt om. Allt låter kalas på en bra Linnrigg!
Även "dåliga" skivor (både ljud/inspelning) blir kul.
Vad hade din kompis mer än Komri? källa/för/slutsteg...
Var den injusterad av kalle?
Något var inte som det skulle. Vad har han nu då o är det bättre?
ps, testa en K400 Linn kabel, klart bättre än K20. Varför jag Kalle dig en K20
Ja.. måste ta reda på vad det var för config han körde, jag var dålig på átt hålla reda på alla Linn namn på den tiden(är aningen bättre idag) men tror att det först var en cd 12:a som senare blev en unidisc 2.1, 2 st twinchakra och en control, Komri samt en riktigt fet kabelhärva

o tuneboxar som jag inte minns namnet på - allt som allt fruktansvärda summor räknade jag ut. K. tweakade den först varvid det mycket riktigt lät suuuper, sen efter flytt till ett större och mer oregelbundet vardagsrum lät det riktigt illa. Får ändå för mig att ju mer potential ett system har att låta bra, ju mer kan det också låta illa om det ställs in fel. (K. hade dock inte fixat med den när jag lyssnade på den.
Komri byttes ut mot ninka (vilket bör vara ett rejält nedåtköp)tror jag det var och där hade "regeringen" ogillat de allt för skrymmande Komri
Lyssnade också på dessa Komri på HF med samma konfig enligt ovan (där alltså bara akurate 242 ersattes med Komri) och det var så fruktansvärt bra att orden utan tvekan icke räcker till
K20 berodde på att min plånbok blev tom, inget annat