selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri May 02, 2025 23:51

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Linn performence
PostPosted: Sat Mar 04, 2006 20:14 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Hej

Jeg ville bare lige skrive om en oplevelse jeg fik, da jeg var på HiFi udstilling senest. Det var ikke en stor udstilling, men der var da en del mærker, som blev vist/demonstreret.

Jeg mener ikke selv at jeg er komplet linnie, men det var utroligt at kunne gå fra rum til rum, og med det samme kunne sige, at her bliver der spillet musik ( og så var det i 99% et linn system), eller her bliver der spillet BAS og BAS og BAS ( så var det ikke et Linn system).

Jeg hørte et system, som jeg meget godt kunne lide. Jeg fik endda lov til at høre et nummer, som jeg selv har derhjemme. Det var et Naim system, men aktive Audiovector højttalere. Under lytning mente jeg at det spillede godt, med dog lige manglede den sidste kontrol i bassen. Det sjove var, at det kostede det dobbelte af mit system hjemme.

Så selv om jeg ikke forstår hvad Linn gør i dag og hvor Linn er på vej hen, med de nye dyre modeller, så syntes jeg at det var Linn som havde den bedste lyd, også til prisen stadigvæk.

Post subject:
PostPosted: Sun Mar 05, 2006 11:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Låter som en intressant kombination med Naim elektronik och aktiva Audiovector högtalare. Har själv inte lyssnat så mycket på Audiovector högtalare men gissar att det finns gott om justeringsmöjligheter med deras aktiva filter och möjligt att det går att optimera basnivån mer än man hade gjort på den mini mässa du besökte.

Med risk för att förolämpa någon Naim entusiast så vill jag nog ändå påstå att Naim har en något mer prioriterad bas än vad man upplever i ett Linn system. Sedan kan man ju ha delade uppfattningar om vad som är att föredra. Och det svänger nog lite mer och lite tajtare från ett Linn system vilket håller bättre i längden.

Men har man ett Linn system hemma så har man ju redan gjort sitt val :?

Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 

All times are UTC+02:00