Tack för alla svar.......och som det låter på alla som har svarat i denna tråd lutar det åt keltik

Det som också orar mig lite är plaseringen på dessa, måste de stå långt ut från bakväggen? iofs så kanske espekt också måste stå ganska långt ut från bakväggen?
Det som får mig lite att undra över keltik är alla trådar där det finns folk som säjer att ninka ska vara en bättre högtalare och för mig låter det mycket konstigt att ninka skulle ha en chans mot keltik, specelt med tanke på att de flesta i denna tråd skulle välja keltik framför espekt och vad jag vet så är det väl inget tvivel vilken högtalare mellan ninka och espekt som är den bättre måste ju vara espekt.
Det som också gör mig lite orolig är att mina slutsteg inte kommer att räcka till med keltik jämfört med espekt som väl ska vara en ganska lättdriven i jämnförelse
funderade ju på att köra ett lk140 samt 5125 men som sportis sa så är ju 2*5125 bättre eller kanske det är en ännu bättre idé att slå till på ett 2250 och köra 5125+2250 samt ett lk140 till mina surronder
jag har eventuellt ¨på g ett begat 2250