Jag har en tidigare tråd om slutsteg (tack för alla bra tips), men tänkte att jag lika gärna kan starta en ny då jag har andra funderingar om detta nu.
Jag har följande anläggning
Dual 503 med Rega super bias pickup
Mimik
Majik I phono
Elac 207.2 (Linn Index II fick lämna plats)
Jag tycker högtalarna låter otroligt bra i sin prisklass så det är inte aktuellt att byta ut dem på ett tag. (Är det bara jag som kör med andra högtalare än Linns här på forumet förresten?

) Däremot är de strömkrävande (har jag läst) och jag tror att jag skulle få mer sväng och kontroll med ett bättre slutsteg.
Plan:
A: Köpa ett begat lk140 (har ett 5 år gammalt på gång) plus byta majiken mot Wakonda, Kolektor eller Kairn när det dyker upp något lämpligt.
B: Köpa två lk100 för samma peng som ett lk140 och köra bi ampat (fast så klart passivt). Samma förstegsplan som A.
C: Andra förslag på bra slutstegsalternativ för ca 5-6000:-
Gällande försteg har jag diskuterat lite med en linnhandlare som sa att Wakonda är en vidareutveckling av försteget som sitter i majik. Han menade att om man kör majiken som enbart försteg så ar inte skillnaden mot en Wakonda så stor. Han tyckte att en nyare Kolektor i så fall skulle vara bättre. Men man kanske kan få tag på ett Kairn om man lägger på ett par tusen?
Jag måste agera snart om jag ska slå till på lk140:an, annars byter ägaren in den.
Är det förresten någon som har erfarenhet av att köpa grejer på ebay från utlandet? Det verkar lite läskigt med förskottsbetalning och sånt. Jag vore tacksam om nån med erfarenhet av ebay (goda eller dåliga) ville dela med sig av dessa.
//Pär GM