Jag bor granne med en kärring som vid det här laget varit över ca 17-18 gånger (jag har bott på nuvarande ställe sen april förra året) och klagat på att det låter av "ett dunkande ljud, som en träningscykel" (dunkar en träningscykel??). Det är inte bara mig hon kommer och gnäller hos utan hos hela grannskapet. Hon har till och med gått så långt att hon gått till Studentstaden (hyresvärden) och fått dem att göra ett utskick om att "dunkandet" måste upphöra. Inte en enda av oss andra grannar har nånsin hört nåt dunkande.
Jag har försökt vara förstående och tillmötesgående varje gång hon kommit över, varje gång har det slutat med att hon ber om ursäkt och att det måste vara nån annan. Sen går det nån månad, så kommer hon igen - att det inte varit vi som låtit de senaste 17 gångerna är som bortblåst
Till saken hör att det är ett studentområde. Hon har bott här mer än 25 år. Då börjar man undra om allt står rätt till...
Hur kul kan det vara att leva ett sånt liv där man ägnar en stor del av dagen bara att gnälla och irritera sig på andra?
Men jag ska iofs ge henne cred för att hon bara har kommit över och gnällt 3 eller 4 gånger när jag poppat musik på nivåer över 60 - visserligen var det mitt på ljusan dag, men i sammanhanget är det jämförelsevis riktigt tolerant av henne...