Pär GM wrote:
Är det stor skillnad på försteget i Majik jämfört med Wakonda eller Kolektor? Vad skiljer Wakonda och Kolektor åt? Var det så att Kolektor ersatte Wakonda? Vilket är bättre av de två? Det kan ju vara lite knepigt med provlyssningar på sånt här begat (det är ju svårt att avgöra ordentligt innan man hört komponenten i sin egen anläggning) så jag tar tacksamt emot tips.
/Pär
Skillnaden mellan försteget i Majik och Kolktor/ Wakonda är ganska stor (dessutom så är LK100 såpass mycket bättre än slutsteget i Majik att det blir bäst att låta den spela ensam även med Majik som försteg).
Däremot så råder det delade meningar om huruvida Kolektor eller Wakonda är bäst. De flesta verkar tycka att Phonosteget i Wakonda är bättre, men att linjesteget i Kolektor är bättre, men det beror också på årgång... Alla Kolektor har MM - steg. Wakonda finns både med och utan Phono, men den har då både MM och MC. Kolektor ersatte lustigt nog inte Wakonda, trots att den kostade hälften så mycket och lät nästan lika bra (eller bättre, beroende på vem du frågar). Jag tror inte att Linn sålde många Wakonda efter att Kolektor kom.
Summan av kardemumman blir väl att det inte spelar någon större roll antar jag. Köp den som dyker upp.
/Henrik