Cirkus beställd!
Det blev en Cirkus. Förde en liten diskussion med Anders på Tonläget, som liksom ni tyckte att Cirkus ger större förbättring än Lingo.
Pratade också lite om man kanske skulle vänta in en begagnad LP12 som haft Cirkus från början, för att på så sätt få en mer prisvärd uppgradering (då kan jag byta in min gamla tolva, mekaniken som jag nu får över är i princip värdelös så länge jag inte råkar stöta på nån som vill bygga ihop en tolva och saknar just de delarna). Men dels får han sällan in såna tolvor, dels så blir ju en stor del av min skivspelare helt ny om jag köper en Cirkus, som jag kan sköta på bästa sätt. Tydligen finns det folk som t.ex. transporterar sin LP12 utan att lyfta ut innertallriken ur lagerhuset.

Oftast har de då pallat upp den, i vissa fall med hushållspapper, en uppallning som inte alltid klarat transporten så bra... Inte riktigt bra för lagret nej.
Sizmiken blir kvar så länge. Den gör cd-avspelningen bättre, och dessutom gör den ett bra jobb för att täcka en stor del av min kabelhärva