Skall snart bytta ut min sista "icke Linn" del i anläggningen vilket alltså är försteget. Och när funderingarna dyker upp är det dag att starta en ny tråd.
En Wakonda 2500-3000:-
En Karin Pro 4000-5000:-
En Beg Kolektor ca 4000:-
Hur står sig de gamla rävarna mot deras nyare släktingar. Har hört (av handlare) att nyare oftara är bättre, billigare komponenter numera. Detta får åtminstonde mig att bli lite misstänksam, som jag har fattat det är det främst digitaldelen av konstruktionen som har blivit billigare. Därav att Ex Surround färstärkare har fler och förut mkt dyra funktioner på ganska billiga modeller. Men vad gäller stereoförsteg så är de väl visserligen microprocessor styrda men innehåller en hel del analoga/passiva komponenter kvalitén är mkt viktig. Eller är det så att man lärt sig så mkt att själva konstruktionen gör att en Kolektor kan står sig bra eller tom slå en Karin?
Är det någon av er som har gjort ovanstående val tidigare? Har lite långt till närmsta handlare så jag kommer förmodligen att köpa på annons och då är ju en jämförande lyssning inte möjlig.
// Kan nån snäll moderator flytta detta inlägg då det visst hamnde fel

sorry //