Vad är det för typ av cd?
Köpte själv en Pioneer DVD 470 från Fyndbörsen för 1079 kr häromdagen och jag blev minst sagt förvånad när jag kopplade in den i min Linn anläggning...
För att kosta nästan inga pengar alls så kan den faktiskt spela CD-skivor på ett sätt som vanliga icke Linn maskiner för 5-6000 kr klassen för 10 år sen inte klarade av? En plastig släde och en lätt liten låda med tunn tunn plåt. Okej rätt så snygg design för att vara så billig men jag börjar genast undra om det är värt att reparera en äldre cd spelare? Hade en Pioneer runt -94-95 som var testvinnare i Hifi & Musik. Den lät rent ut sagt för j#v¤igt

Investerade sedan runt -97 -98 i en Trichord Genesis som var en uppklockad Pioneer med modifierad analod del och separerade nätdelar för digital och analog del. Den lät så mycket bättre och jag har fortfarande kvar den men faktum är att jag tycker nog att min Sprillans nya dvd för dryga tusenlappen är i stort sett lika bra och på vissa parametrar bättre

Sedan är det väldigt bra bild jämfört med min 5 år gamla Philips DVD!
Med andra ord jag är skeptisk till att det skulle vara värt att satsa pengar på en cd som inte heter Linn och är äldre än 10 år...