selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 04:49

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page 1 2 3 Next
Author Message
 Post subject: Nu är det kris!
PostPosted: Thu Mar 10, 2005 16:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Aktiva kort till chakrastegen kommer att bara finnas till högtalare som säljs idag.
(om inte stor efterfrågan finns)
Quote:
Due to the circuit topology of the new amplifiers, 'old' cards will not be compatible with the new Chakra range. I can also confirm that the Aktiv cards currently available for the new Chakra amplifiers are for current Linn loudspeakers only, however, Linn do plan to produce cards for discontinued loudspeakers if there is a significant demand for them.
Jag ringde upp Linn o snackade 30 min med någon manager om problemet att sluta med support för gamla toppsystem.
Vi var väl inte helt överens men har förstår min poäng att vara rädd om gamla kunder :wink:
Dock kom vi överens om detta - Om jag bara kan ragga upp ett par Keltikägare så fixar han kort.

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 10, 2005 16:37 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Den dåliga känslan att Linn lämnar kunderna i sticket och går ifrån det grundmurade ryktet med kundsupport och bakåtkompatibilitet stärks. Inte roligt och de kommer tyvärr at förlora på det i längden.
Det tar lång tid och mycket arbete att få gott renomé, men det är lätt att förstöra det snabbt.

/Erik

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 10, 2005 17:10 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Yepp.
Rådet jag fick (att köpa Akurate istället) klingar lite "sälja mer snack" istället för att stötta befintliga kunder.

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 10, 2005 17:15 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Tja, egentligen var det ju samma sak när stereokorten kom. Efterfrågan fanns från
en mängd Kaber-ägare som jag ser det. Men inte gjorde dom några kort inte.
Rätt väntat kanske, har inte tänkt på det. Denna gång kommer det ju att finnas till mina.

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 10, 2005 17:41 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Fattar inte varför dom gör så, dom skulle ju bara få sälja fler slutsteg!

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 10, 2005 17:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Annars går ju problemet att lösa med Tunebox.

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 10, 2005 18:05 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

henriklh wrote:
Fattar inte varför dom gör så, dom skulle ju bara få sälja fler slutsteg!
Exakt! Ju lättare att uppgradera = mer sålda prylar.
Ofattbart kass marknadsstrategi att inte vara bakåt-kompatibel

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 10, 2005 18:08 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

fredde wrote:
Annars går ju problemet att lösa med Tunebox.
Njae... dyrt, flera burkar o sladdar o låter förmodligen sämre än med nya aktiva chakrakorten.
Linn killen bekräftade att de nya aktiva korten ska vara bättre än stereokorten("new better technology")

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 10, 2005 18:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

tja du sportbilen :D du får helt enkelt kränga dina keltikar till mig för en billig penning så kan jag ha dom i sommarstugan :wink:

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 10, 2005 21:24 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Känns som Linn börjar likna ett bilföretag mer och mer. Man erbjuder inte uppgraderingar utan vill bara sälja den nya senaste modellen hela tiden.

Detta är ju inte fel i sig eftersom de sysslar med teknologi och säljer man inte får man inga stålar till forskning och har svårt att hänga med och/ eller leda utvecklingen.

Med en schysst inbytesfilosofi kan man ju gå runt detta problem och behålla kunder som bytt sig upp i hierarkin och sitter på tunga system.
Ungefär samma tänk som att reservdelar inte skall kosta skjortan. Man har ju köpt produkten och går den sönder skall det väl inte kosta en njure att repa. Det skall väl inte vara dyrare att bygga ihop en produkt av reservdelar än att köpa den över disk? Jag får kanske gå en kurs i ekonomi eller tänker jag helt fel?

/ Z :?

Post subject: Re: Nu är det kris!
PostPosted: Thu Mar 10, 2005 22:04 
Site Admin
Site Admin

sportbilsentusiasten wrote:
Jag ringde upp Linn o snackade 30 min med någon manager om problemet att sluta med support för gamla toppsystem.
Vi var väl inte helt överens men har förstår min poäng att vara rädd om gamla kunder :wink:
Dock kom vi överens om detta - Om jag bara kan ragga upp ett par Keltikägare så fixar han kort.
Ojojoj, kan tänka mig att managern fick slita för sin lön att hantera ditt resonemang! Visst kan man förstå om de inte fixar chakra-anpassade aktiva kort till Tukan eller gamla instegsmodeller men Keltik som ju varit, och många fortfarande prisar, top-of-the-line borde de ju fixa aktiva kort till. Blir kul att höra vad han säger när (inte om) du engagerat några till Keltik-ägare i frågan :!:

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 10, 2005 22:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Yepp.
Rådet jag fick (att köpa Akurate istället) klingar lite "sälja mer snack" istället för att stötta befintliga kunder.
Ni keltixägare har daltas med länge nog. :)
Det har kommit aktiv box, monokort, stereokort och klimaxbox.
Det kallar jag lång och hängiven support.
Vill du uppgradera slutsteg finns tunebox eller klimaxbox. DVS både valfrihet och
alternativ.

Jag har kaber med tunebox, det funkar ypperligt, mina monokort tillverkades 2001,
dvs flera år efter att kaber slutade säljas.!

Det kallar jag support.

Däremot kan jag kanske bli lite surare över lasrar till karik tar slut, men detta är ändå
något väsentligt mildare och alternativ finnes. Det är ju inte så att dina keltix blir
värdelösa iom detta!

Nån gång lönar det sig att byta helt, prata med anders, han kanske kan ge dig ett bra inbyte för din keltixanläggning om du byter klabbet mot tex akurate.

Nån gång så måste man genomföra ett paradigmskifte.
Det kanske är dags.

/mvh
Fredrik

/mvh
Fredrik

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 10, 2005 23:24 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Beklämmande! Tycker att Linn borde fortsätta att erbjuda kort för aktivering till de äldre modellerna, åtminstone till de som fortfarande cirkulerar och som det efterfrågas kort till. De borde åtminstone kunna skaka fram ngn adapterhistoria så att stereokorten kan användas i de nya stegen.

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 10, 2005 23:48 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

fredrik wrote:
Yepp.
Ni keltixägare har daltas med länge nog. :)
Det har kommit aktiv box, monokort, stereokort och klimaxbox.
Det kallar jag lång och hängiven support.
Vill du uppgradera slutsteg finns tunebox eller klimaxbox. DVS både valfrihet och
alternativ.
HAHA :D
Du har en poäng, problemet är dock att ingen vill ha alla tuneboxar o sladdar om man kan undvika det. (speciellt INTE min hustru) Du har fler nackdelar i mitt senaste inlägg.

Jag blir lite obstinat då jag märker att Linn försöker "tvingar mig" att uppgradera till Akurate som jag inte fallit pladask för.
Man kanske skulle följa Carl's exempel o köra med Solo på ett par gamla Kan!

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 10, 2005 23:56 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Man kanske skulle följa Carl's exempel o köra med Solo på ett par gamla Kan!
Men du skulle sakna livekänslan, Jan...

Allvarligt talat så tycker jag att det låter tragiskt. Kan inte vara speciellt mycket jobb att göra ett par nya filter som passar Keltik eller Kaber! Jag hoppas Linn tänker om i den här frågan.

Skulle de inte göra det så kan jag kolla upp vilka delningar/baslyft/tidskompenseringar (inga av de sistnämnda på Keltik vad jag minns) som Keltik har, så kan vi nog tänka ut en lösning. Att ändra en uppsättning befintliga 3-vägsfilter som har samma grundläggande parametrar så att de passar dina Keltik är ju inte alltför svårt.

Post new topic  Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page 1 2 3 Next

All times are UTC+02:00