snord wrote:
Känns som vi är lite off topic nu, med tanke på att killen ville ha tips om nya burkar....men okej då!
Senaste 4 inläggen är väl en klassisk Linn vs. övrigt. Var man lägger sina pengar, på källa eller högtaleri handlar nog om vad man lyssnar efter. Vill man ha bra musikåtergivning= satsa på källa, vill man ha bra ljud=köp dyra högtalare....
det är nog snarare tvärtom eftersom källan bidrar med färre fel på singnalen....espek mäter nog 100ggr bättre än keilidh...
en sak som jag hoppas alla förstår är ju att högtalaren är den delen som är viktigast, iaf om vi bortser från rummet (som man egentligen borde spendera pengar på) eftersom talaren har störst negativ påverkan av signalen...om man vill att det ska låta "live" som inte bara linnister vill krävs stor konarea för att kunna reproducera basgångar osv...
därav mitt tips....köp så dyra talare du har råd med...det gör den största skillnaden i ditt system...om du inte tror mig...låna hem alla prylar...å sen kör du tunedem får vi se
ps: ayn...tunedem e ju egentligen värdelöst med det tänkande eftersom då är det ju bara å köpa dyrare å dyrare prylar? då slipper man ju ens lyssna om det är bättre....linn säger ju det iaf... har svårt å se att alla tycker skillnaderna mellan dyrare slutsteg alltid slutar med 1 vinnare...tex jag tycker inte lk140 står en sekund jämfört med min 5105...skulle inte ens ta den om jag fick 2 lk140...