selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 04:54

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
PostPosted: Tue Feb 08, 2005 23:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

...där vi skulle samla en massa trevliga apparater och njuta av musik?

Bara undrar...

/ B

Post subject:
PostPosted: Wed Feb 09, 2005 01:43 
Site Admin
Site Admin

Bra fråga! Det var väl MC som föreslog det hela från första början så ingen annan har väl tagit tag i det när MC nu verkar ha bestämt sig för att lägga tid på annat. Intresserade lär inte vara så svårt att få ihop skulle jag tro, däremot är det nog inte helt lätt att hitta något bra ställe som man kan vara på.

Post subject:
PostPosted: Wed Feb 09, 2005 10:52 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Jag är lätt på en Uppsala träff!

Post subject:
PostPosted: Sun Feb 13, 2005 19:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ayn wrote:
Bra fråga! Det var väl MC som föreslog det hela från första början så ingen annan har väl tagit tag i det när MC nu verkar ha bestämt sig för att lägga tid på annat. Intresserade lär inte vara så svårt att få ihop skulle jag tro, däremot är det nog inte helt lätt att hitta något bra ställe som man kan vara på.
Ingen som har kontakt med någon Nation med lämpligt rum? Finns säkert många studerande som skulle gilla att vara med på en dylik träff...

/ B

Post subject:
PostPosted: Sun Feb 13, 2005 23:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Vad hade ni pratat om för Uppsala träff, släpa med egna grejer eller bara snacka? jag är lugnt på.
Ska tänka efter om jag vet något bra lokal. Några önskemål?

Post subject:
PostPosted: Mon Feb 14, 2005 00:57 
Site Admin
Site Admin

Personligen skulle jag vilja ha en träff med mer fokus på musiken än på prylarna. Nån jämförelse fram eller tillbaka kan man väl alltid testa, men det som varit allra roligast när jag varit iväg på träffar i "hifisammanhang" har varit att lyssna på ny musik. Naturligtvis ska det ju gärna vara genom en hyfsad anläggning dock, så att man har lite lättare att 'förstå' ny musik. :)

Lämpligast vore ju att ha något i hemmiljö, men då skulle det behövas en rymlig villa eller nåt. Själv är jag student i lägenhet med extremt kinkig granne, så jag får tyvärr bolla över det där på nån annan...
Nation eller dylik lokal skulle ju som sagt oxo kunna funka. Vet inte vilka resurser som finns på forumet bara...

Post subject:
PostPosted: Mon Feb 14, 2005 03:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Som jag skrev i annan tråd, jag kan bidra med en fullbestyckad LP12´a (Arkivpickupen), i musikväg har jag massor men mycket av det är nertankade mp3´or :-( En del av dessa skulle dock vara intressant att lyssna på i en riktigt kompeten anläggning, mp3 är inte såååå dåligt som många menar....
I vinyl har jag mycket gammalt (även sk audiofila saker), men även Norah Jones, Patricia Barber som är på väg, för att ta några exempel.

/ B

PS. Håller med om att det oftast är intressantare med all ny musik (för mig ny) än att hålla på och vända kablar...

Post subject: ...
PostPosted: Sat Apr 16, 2005 22:02 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag har aldrig varit på en Linnträff och vet inte om jag skulle våga som beginner. Men hoppas denna uppsalaträff blir av.

Post subject: Re: ...
PostPosted: Sun Apr 17, 2005 01:49 
Site Admin
Site Admin

ed wrote:
Jag har aldrig varit på en Linnträff och vet inte om jag skulle våga som beginner. Men hoppas denna uppsalaträff blir av.
Nä det är väl tveksamt om du ska försöka dig på något sådant om du inte är påläst på de ritualer man utför innan varje ny skiva ska spelar exempelvis. Kan bli väldigt pinsamt för alla.

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 17, 2005 01:51 
Site Admin
Site Admin

Det där var alltså på skämt om nu någon inte förstod det. :D Vet inte om det du skrev var lite på skoj eller ej, men det spelar ingen roll. För mig är "Linn/Hifi/Musik-träff" ungefär som att dricka kaffe hos bekanta med skillnaden att man inte behöver motivera utförligt varför man köper skivor och inte bara laddar ner samt har en stereo som är dyrare än de på elgiganten. En hel del diskussioner kring artister och ny intressant musik har jag varit med om i dylika sammanhang också.

....fast jag vet ju inte hur ni har det där nere, kan ju vara annorlunda :wink:

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 17, 2005 09:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Sony wrote:
Det där var alltså på skämt om nu någon inte förstod det. :D Vet inte om det du skrev var lite på skoj eller ej, men det spelar ingen roll. För mig är "Linn/Hifi/Musik-träff" ungefär som att dricka kaffe hos bekanta med skillnaden att man inte behöver motivera utförligt varför man köper skivor och inte bara laddar ner samt har en stereo som är dyrare än de på elgiganten. En hel del diskussioner kring artister och ny intressant musik har jag varit med om i dylika sammanhang också.

....fast jag vet ju inte hur ni har det där nere, kan ju vara annorlunda :wink:
För mig e en sådan träff likadan som för dig iallafall men å andra sidan har jag ju bara varit på en liten Linn träff och det var ju där uppe;).

http://www.pokerstrategy.com/uV389J

Post subject: Re: ...
PostPosted: Sun Apr 17, 2005 09:18 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

ed wrote:
Någonstans måste man ju börja. Eller hur?

Jag är med och jag får väl klassas som ständig beginner. Jag blandar ALLTID ihop de olika namnen på olika Linnprylar. Men det har gått bra ändå. Till skillnad från andra 'SEKTER' så är Linnsekten den bästa. De blir ibnte arga om man inte hänger med på "mumbojumbo" snacket alltid. Utan vad man trivsmed själv och har någorlunda koll på egna grejor. :wink:

Det är inte operativet som skall ha kontroll över dig, det är du som skall ha kontroll över operativet.
Kontrollfreks kör inte med Windozen.

Post subject:
PostPosted: Sun Apr 17, 2005 12:41 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

å jag blandar ihop artister å vet inte om jag ahr hört artister förr å sånt, men jag har koll på Linn prylarna, förutom nu LP12 grejor.......

men nu bor man ju inte "där nere" så att säga så jag e ju lite off nu....... :D

Post new topic  Reply to topic  [ 13 posts ] 

All times are UTC+02:00