ed, jag menar naturligtvis att min bandspelare aldrig kan låta lika bra som min LP12:a, det är en STOR skillnad på återgivningskvalitet. Jag försökte förklara att jag inte kan begripa hur någon kan tro att en bandspelare skulle kunna tyckas vara lika bra som en LP12:a
henriklh, tack för att du berättade att det inte var Linn som totat ihop texten!! Jag trodde att det var Linns text och det var DÄRFÖR som jag tog till orda.
Mina invändningar gäller bara de rena faktafelen. Det som är rätt i dokumentet är rätt
Jag kommer aldrig att glömma 1981 då jag gick in på HF i sthlm och de frågade om musik jag inte gillar, "Evert Taube är det värsta jag vet" sade jag och på lades en LP med ... Evert Taube ... Tyst och rörd av hans röst gick jag därifrån för att nå'n vecka senare komma tillbaka för att köpa en LP12
Att plocka fram fina nyanser i klangfärger etc. handlar om kvalitet i ett system, när det snackas om man kan sjunga med utan att använda hjärnan blir det bara pinsamt.
En så grov distorsion,litet frekvensomfång att en ren ton blir falsk har knappt ens en telefon.