selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun May 04, 2025 06:04

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Linn Keltik
PostPosted: Sun Oct 05, 2014 18:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ett par fina Linn Keltik högtalare i rosewood säljes.

Diskanterna är de senaste, som brukar kallas "Ninkadiskanter". Minns inte exakt när jag satte dit dem, troligen under 2008 (jag har haft Keltikarna sen 2007). Även mellanregistret är den senaste sorten (från 2008). Både mellanregistret och diskanten har lötts dit av Anders Simonsson på Tonläget Hifi.

Serienummer är 1953 & 1954.

En full uppsättning monofilter ingår. Dessa passar t.ex. Linn LK100, AV5105 och Klout. (Jag har också ett styck Chakrafilter för diskanten, samt en adapter som gör att man kan sätta i detta filter i en LK100. Det kostade lika mycket att beställa ny diskant inklusive Chakrafilter som att bara beställa en ny diskant, därav att jag gjorde på detta sätt.)

Pris: 16.000

Jag kan även tänka mig att sälja slutsteg och högtalarkabel med Keltikarna. Dessa säljer jag dock inte separat utan att Keltikarna först är sålda Jag har två stycken Linn LK100 och en styck Linn AV5105. Har också 4X5 meter K400 högtalarkabel, men där kommer jag nog vilja behålla åtminstone en del. Pris på stärkare och högtalarkabel kan diskuteras.

Keltikarna finns i Göteborgsområdet och emballage har jag inte så det är avhämtning som gäller.

Bilder kan mejlas!

Hör av er via pm eller mejl: linn.marcus95@gmail.com

Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC+02:00