Bra skrivet av GForce, de flesta här har förmodligen varit med om en eller flera diskussioner om huruvida det är klokt att lägga ett antal tusenlappar på stereon istället för resa/annat.
Min sambo hoppade inte i taket av glädje direkt när jag köpte ett slutsteg och aktiva kort till julklapp åt mig själv. Dessutom blev cd-spelaren tvungen att placeras högst upp i racket där hon nyligen köpt en fin duk som det stod en vas med blommor på. Själv tyckte jag dock det blev jättefint med Ikemin på en duk högst upp..
I vilket fall som helst, hon visste att det var viktigt för mig - hon fick istället fria händer med andra inredningsmässiga val i vårat vardagsrum, bara jag fick utrymme att experimentera med stereon. Jag köpte till exempel nya soffor och tapeter till vardagsrummet när vi flyttade in där och hon fick besluta vad vi skulle ha. La mig heller aldrig i eventuella gardinbyten ( även om jag såklart påtalade att tjocka gardiner dämpade bättre

) och andra estetiska förändringar så länge det inte betydde en soffa hamnade rakt framför högtalarna.
Poängen är densamma som GForce:s - få henne att förstå vad som är viktigt för dig, och att du gärna kompromissar på andra saker. Detsamma måste såklart gälla dig, du får inte glömma att visa att du uppskattar hennes kompromissvilja.. om man månar om varandra ska man hjälpa och tillåta varandra att få utlopp för sina intressen, inte stjälpa, annars blir det bara större konflikter längre fram, ungefär som Daniel skriver men lite mer i klartext.
Edit: Festligt med relationstråd här, även om det kanske inte var trådskaparens tanke från början. Har varit rätt lungt med sådana ändå tycker jag med tanke på vad hobbyn kostar många.