selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun May 04, 2025 00:56

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 105 posts ]  Go to page Previous 13 4 5 6 7
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 05, 2006 16:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Det måste finnas nånting otroligt positivt med tjejen ifråga som inte lyser igenom i foruminläggen, för med bara foruminläggen att basera åsikter på är det otroligt svårt att säga annat än att släng ut'na. Jag är faktiskt milt chockerad att du ens överväger att jobba vidare med henne, givet inläggen här.

Men hon kanske är helt underbar på alla möjliga andra sätt, det vet jag ju inte.

/sign. Också Frispråkig Idag :)

(och även jag kanske känner för att ta bort detta inlägg senare..)

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 05, 2006 19:22 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Kom igen nu grabbar. Tjejen är ju bara 23-24, om jag fattat rätt. Jag är 37 nu och visst har jag förändrats sen jag var 23. Handen på hjärtat har inte ni det? Men åren slipas de vassaste kanterna av på de flesta mäniskor.
Vad Erik och hans flickvän har tillsammans är svårt att helt rättvist kunna relatera till, man känner igen vissa företeelser men ingen situation är den andra helt lik.
Erik, det jag känner igen i din historia är samma saker som jag ser hos min egen mor och en hel drös med systrar, som alla är "starka kvinnor". I.M.H.O. så måste man välja sina slag och det är upp till dig att välja om detta verkligen är så viktigt för dig. Om det är det så ska du inte vika en tum. Tom en ljudlig, självhävdande ung dam känner igen någon som är fast besluten. Men du måste argumentera på ett sätt som inte lämnar någon alternativ tolkning. Att jämföra hennes uppoffring av att ha lämnat bort katten kan inte jämföras med den uppoffring hon kräver av dig. Att lämna bort katten var hennes beslut för att överhuvudtaget kunna leva ihop med dig och det valet gjorde hon själv. Att hon sedan kräver uppoffringar från din sida för att väga upp hennes är inte rätt. Om du ska göra uppoffringar så ska de vara verkliga, inte som detta som mer låter som kompensation för hennes uppoffring.
Egentligen har du ett ganska bra utgångsläge om du bara håller fast vid din övertygelse. Alltså hon har varit beredd att lämna sin (förmodat) kära katt för din skull. Skulle hon då göra slut eller i alla fall flytta isär för ett par högtalare? Det verkar inte logiskt.
Om du ger med dig nu, hur tror du det kommer att låta när du vill uppgradera anläggningen så småningom?

Det var mina 50 öre.

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 05, 2006 20:45 
Site Admin
Site Admin

Bra skrivet av GForce, de flesta här har förmodligen varit med om en eller flera diskussioner om huruvida det är klokt att lägga ett antal tusenlappar på stereon istället för resa/annat.

Min sambo hoppade inte i taket av glädje direkt när jag köpte ett slutsteg och aktiva kort till julklapp åt mig själv. Dessutom blev cd-spelaren tvungen att placeras högst upp i racket där hon nyligen köpt en fin duk som det stod en vas med blommor på. Själv tyckte jag dock det blev jättefint med Ikemin på en duk högst upp.. :oops:

I vilket fall som helst, hon visste att det var viktigt för mig - hon fick istället fria händer med andra inredningsmässiga val i vårat vardagsrum, bara jag fick utrymme att experimentera med stereon. Jag köpte till exempel nya soffor och tapeter till vardagsrummet när vi flyttade in där och hon fick besluta vad vi skulle ha. La mig heller aldrig i eventuella gardinbyten ( även om jag såklart påtalade att tjocka gardiner dämpade bättre :wink: ) och andra estetiska förändringar så länge det inte betydde en soffa hamnade rakt framför högtalarna.

Poängen är densamma som GForce:s - få henne att förstå vad som är viktigt för dig, och att du gärna kompromissar på andra saker. Detsamma måste såklart gälla dig, du får inte glömma att visa att du uppskattar hennes kompromissvilja.. om man månar om varandra ska man hjälpa och tillåta varandra att få utlopp för sina intressen, inte stjälpa, annars blir det bara större konflikter längre fram, ungefär som Daniel skriver men lite mer i klartext.

Edit: Festligt med relationstråd här, även om det kanske inte var trådskaparens tanke från början. Har varit rätt lungt med sådana ändå tycker jag med tanke på vad hobbyn kostar många. :D

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 05, 2006 23:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Sony wrote:
Bra skrivet av GForce
Det tycker jag också.

/Henrik (som är lite piggare nu)

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 05, 2006 23:37 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ja det är ju "skönt" att se att man inte är ensam om detta dilemma vad gäller kostnader ens sambo har lite svårt att förstå att man kan lägga ut väldigt mycket pengar på en Stereo :roll:

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 05, 2006 23:44 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

jajo wrote:
Troll eller inte, det är mer respektfullt att ta såna misstankar med moderatorn än att hänga ut någon i tråden.
Du har nog rätt i det, Jajo... Jag tar tillbaka alla antydningar om trolltyg, det var väl så att säga mest stundens inspirerade ingivelse. :wink:
Erik A wrote:
Jag har lite svårt att förstå vad som är det uppseendeväckande i min berättelse.
Vad som var uppseendeväckande var hotet om att komma tillbaka med katt eller inte alls. Om det nu är så att du är allergisk kan man liksom inte hota med sånt...

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 06, 2006 01:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

mycket bra åsikter GFORCE......

Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 06, 2006 01:20 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

fast jag kan förstå hennes resoneman.....har själv en sambo som älskar djur...och för henne skulle det vara en mycket stor uppoffring att lämna bort djuren, det som det handlar om är snarare att du måste få henne att förstå att hon inte får sin katt mera tillbax, för att du offrar ditt intresse utan snarare en besviken sambo

Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 06, 2006 09:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Lejonklou wrote:
jajo wrote:
Troll eller inte, det är mer respektfullt att ta såna misstankar med moderatorn än att hänga ut någon i tråden.
Du har nog rätt i det, Jajo... Jag tar tillbaka alla antydningar om trolltyg, det var väl så att säga mest stundens inspirerade ingivelse. :wink:
Erik A wrote:
Jag har lite svårt att förstå vad som är det uppseendeväckande i min berättelse.
Vad som var uppseendeväckande var hotet om att komma tillbaka med katt eller inte alls. Om det nu är så att du är allergisk kan man liksom inte hota med sånt...
Den sanne diplomaten som vanligt Jajo, men klart du har rätt det var lite fult att göra så oavsett, bättre att hålla det privat eller ta med moderator. Vi vill ju ha en välkomnande stämning här mot alla och trådar brukar ju bli bra på Selleri oavsett, bättring från min sida utlovas.

PostPosted: Sun Nov 12, 2006 18:39 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

EttaMedKokvrå wrote:
Hej

Har läst forumet ett tag men inte "vågat" registrera mig förrän nu. Det är så att min flickvän har blivit min sambo. Hon har flyttat in hos mig. Givetvis ställer hon nu ett antal krav på möbleringen och jag har misslyckats med samtliga försök att enas om en välljudande lösning. Hon har läst en artikel i en tidning om högtalarstrumpor. Hon tycker att mina Ninka i Cherry är alldeles för skrymmande och jag har mer eller mindre lovat att vi ska ordna med en sån här högtalarstrumpa.

Nu till frågan. Vilket material bör man välja? Jag litar inte ett skvatt på de där journalisterna som skrivit artikeln och påstår att det inte påverkar ljudet. Det får absolut inte bli sämre ljud. Snälla, kom med tips och råd. Ingen strumpa är inget alternativ.

Kul med ett sånt aktivt forum!
Vem har flyttat in hos VEM? Hon får ju acceptera att med en pojkvän som kommer det en del i bagaget. Hon flyttade ju in hos dig frivilligt. Gillar hon inte läget så kan hon väl flytta.

Tycker du skall var mer bestämd det är ju din sterio och varför ställa upp på att täcka (som KAN leda till ljudförsämring med) ett par högtalare?

Om hon int släpper några av sina krav så kan du ju fråga dig omkring om någon har ett par Isobarik så kan du ju låna dem i en månad och "vägra" täcka dem det kankse få henne att inse ett och annat om vad som är skrymmande högtalare. :wink:

Visst är det är det "hedersvärt" detta med att hon uppoffrade sin katt för din skull det ursäktar dock inte att du inte skall ha något att säga till om på din egna privata adress i möblering och annat.

Varför dölja hemmets juveler? (Sterion)

När man läser sånt här så skäms man ju att tillhöra kvinnosläktet.

Det INTE "bara" män som skall lära sig att kompromissa det är även fruntimmers sak att lära sig. :x

Alla har ju det som är viktikast för en själv. Det måste man ha utan att det skall mer eller mindres "ges upp helt" bara för att man är i förhållande (allergi kan man inte göra något åt) för att den andre skall vara "nöjd". Man har ju sina intressen och annat som är viktiga för att man skall kunna må bra som människa med.

Det är inte operativet som skall ha kontroll över dig, det är du som skall ha kontroll över operativet.
Kontrollfreks kör inte med Windozen.

Last edited by jellyfish on Sun Nov 12, 2006 19:04, edited 2 times in total.

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 12, 2006 18:48 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

stranna wrote:
Kvinnoben får gärna vara omgärdade av en vacker strumpa i nylon men en högtalare,,,knappast.
Gärna dessa glansiga som framhäver kurvorna på benen med. *mums*

Det är inte operativet som skall ha kontroll över dig, det är du som skall ha kontroll över operativet.

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 12, 2006 22:59 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Empress wrote:
stranna wrote:
Kvinnoben får gärna vara omgärdade av en vacker strumpa i nylon men en högtalare,,,knappast.
Kanske får starta en fetish tråd någon annanstans istället där vi pratar strumpor med eller utan söm mm :D

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 13, 2006 00:02 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

stranna wrote:
Empress wrote:
stranna wrote:
Kanske får starta en fetish tråd någon annanstans istället där vi pratar strumpor med eller utan söm mm :D
*asg* Ja det var ju inte den sorterns strumpr som skulle diskuteras kankse.

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 17, 2006 20:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Nu verkar ju diskussionen om högtalarstrumpor ha lagt sig så jag passar på att kapa tråden...
per wrote:
Måleri ska väl inte vara omöjligt. Här, british raicing green. Dessa tror jag en billackerare målat. Man ska nog inte ge sej på dem med rollern.
Dessa var ju riktigt snygga! :shock:

Nästan så man blir sugen att testa det själv, vore ju kul att ha ett par helt unika högtalare. Det borde ju inte inverka negativt på ljudet, eller? Någon som har någon koll på ungefär vad det skulle kosta att få detta gjort hos en professionell billackerare?

Edit: Hur gör ni för att få med bilden när ni kommenterar?

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 17, 2006 21:20 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

kan inte annat än hålla med, de är riktigt snyggt med målade högtalare! har lackat en hel del själv å de är ingen konst att lacka ett par högtalare men man ska nog kolla så att men använder rätt typ av färg, dom flesta högtalarna är väll gjord i mdf med laminat på å jag vet inte hur laminatet reagerar på olika färger. har du otur så kan de gå riktigt illa!

Post new topic  Reply to topic  [ 105 posts ]  Go to page Previous 13 4 5 6 7

All times are UTC+02:00